/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Email sendt retur?
Fra : madsrkristensen
Vist : 562 gange
40 point
Dato : 02-04-10 23:49

Hej alle sammen,

Jeg ved ikke om det her er det rigtige forum, men håber I kan hjælpe.

Sagen er at jeg sidste søndag sendte en personligt og meget vigtig email. Jeg har nu til aften fået sendt mailen retur, præcist samme overskrift (ikke noget med RE: eller FW:). Der står det sædvanligt:
fra: ...
dato:...
til:...
emne:...

som om den er videresendt eller besvaret. Er det teknisk muligt at modtageren ikke har modtaget? Er der nogen måde at finde ud af det på?

Har ikke særligt mange point, men håber alligevel i vil hjælpe da det er meget presserende, for mig.

Vh,

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 02-04-10 23:50

Nå ja, og god påske

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 00:34

God påske til dig også hvordan er mailen returneret? Er det mailer daemon som skriver:
Sorry, we were unable to deliver your message to the following address

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-04-10 00:36

jeg tror du har sendt e-mailen til dig selv.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-04-10 06:34

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 2
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 9

Måske derfor du ikke får noget svar???????????????????

hawaii7

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 03-04-10 07:50

det er muligt den ikke har "ramt" modtageren.
Den eneste måde man kan sikre sig en lille smule er at sætte dit mailprogram til at be´ om en kvitering for modtagelsen!!

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 03-04-10 12:20

Okay, så er det teknisk muligt i hvert fald. Jeg tror ikke man kan be hotmail om at sende en kvittering, det er vidst kun outlook osv?

Der står for øvrigt ikke "Sorry, we were unable to deliver your message to the following address", den er bare sendt retur efter 5 dage fra den person jeg sendte den til.

point går til nielssj, hvis ikke andre har noget at sige?

Men tak for svaret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 12:30

Det er ikke teknisk mulig at den bare kommer retur uden kommentarer, men modtageren kan have læst den og videresendt den tilbage til dig, han/hun har så ændret lidt i mailen slettet det som nornal viser at den er videre sendt. Hvis den ikke kan anbringes så træder Mailer Daemon ind og sender den retur, s¨noget kan tyde på at mailen har været fremme.
Hotmail kan godt indstilles til at bede om kvittering, men den er nem at omgå nemlig bare lukke boksen som kommer og fortæller at afsender har bedt om kvittering
Citat
som om den er videresendt eller besvaret. Er det teknisk muligt at modtageren ikke har modtaget? Er der nogen måde at finde ud af det på?
ja alt er muligt du kan kun få korrekt svar ved at spørge modtager om der er kommet mail, RE og FW kan nemt slettes i emne linjen før man klikker på Send

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 03-04-10 13:00

okay.. Så lige et sidste spørgsmål. Hvordan i alverden får man hotmail til at bede om kvittering`?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 03-04-10 13:19

Nå der har jeg så vist gabt over lidt mere end jeg kan nå du kan ikke bede om kvittering hvis du sender fra webmail, men hvis du bruger hotmail i Windows Live mail eller Outlook Express, så har du muligheden

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 03-04-10 13:21

helt iorden. Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : madsrkristensen

Dato : 03-04-10 13:21

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 13:26

Selv tak og god påske, jeg håber du fik lidt brugbart med herfra

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 03-04-10 15:03

den der med at modtager har sendt den retur ved bare at ændre på "re" eller "fw" tror jeg ikke helt på for så har han/hun også været inde og ændre på afsenders adresse som jo altid følger med!!!!!!!!!!!!!!1

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 03-04-10 17:52

Mailen var sendt fra vedkommendes adresse, så jeg ved ikke om det betyder noget?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 21:00

Citat
så jeg ved ikke om det betyder noget?
det lyder mere og mere som om mailen har været i modtagers postkasse, mig bekendt kan den ikke returneres derfra uden en aktiv indsats fra modtageren, altså modtager har set din mail og returneret den - måske uden at læse indholdet