/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Databasekonfiguration
Fra : ganga
Vist : 752 gange
88 point
Dato : 02-04-10 11:34

Hej
Jeg er i gang med at skal have konfigureret min database, efter at jeg har installeret Joomla.

Jeg er kommet til Databasenavn, og kan ikke komme videre

Jeg har følgende guide, som jeg ikke ved hvordan, jeg kommer videre fra, og der er her jeg ønsker noget hjælp.
Muligheden var også, at jeg kontaktede, der hvor jeg har mit webhotel.., men de er jo på ferie nu.., så måske er der en der kan hjælpe?

Jeg har følgende guide:

"Start med at oprette en MySQL database og en bruger til denne.

Hvordan forbinder jeg til en MySQL-database fra ASP.NET-kode?

Alle Surftowns windowsservere har MySQL ODBC 3.51 driveren installeret, hvilket gør det muligt at forbinde til en MySQL database.

For at forbinde til din MySQLdatabase i ASP.NET, kan du tage udgangspunkt i følgende eksempel:

<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.ODBC" %>

<script language="VB" runat="server">
Sub Page_Load(ByVal Source As Object, ByVal E As EventArgs)
BindData()
End Sub
Sub BindData()
Dim strConn As String
strConn = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=ServerIP;
Port=3306;Database=Database;User=User;Password=Password;Option=3;"
Dim MySQL As String = "SQL Query"
Dim MyConn As New OdbcConnection(strConn)
Dim ds As DataSet = New DataSet()
Dim Cmd As New OdbcDataAdapter(MySQL, MyConn)
Cmd.Fill(ds, "Tabel navn")
MyDataGrid.DataSource = ds.Tables("Tabel navn").DefaultView
MyDataGrid.DataBind()
End Sub

Sub Page_Change(ByVal sender As Object, ByVal e As DataGridPageChangedEventArgs)
MyDataGrid.CurrentPageIndex = e.NewPageIndex
BindData()
End Sub
</script>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>Powered By Surftown</title>
</head>
<body>
<table>
<tr>
<td>MySQL output fra ASP.NET</td>
</tr>
</table>
<br />
<form id="form1" runat="server">
<asp:DataGrid runat="server" ID="MyDataGrid">
</asp:DataGrid>
</form>
</body>
</html>"

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 12:34

Citat
Jeg er i gang med at skal have konfigureret min database, efter at jeg har installeret Joomla.
Jeg er kommet til Databasenavn, og kan ikke komme videre

Tænker du selve installationen af Joomla, eller har du lagt det hele op.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 12:36

Citat
Databasenavn
plejer at være localhost eller dit domain navn.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 12:38

Citat
plejer at være localhost eller dit domain navn.

Kom lige i tvivl..

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 02-04-10 12:48

Ja.., jeg har installeret Joomla.., og har indtastet følgende:
Hostnavn
Brugernavn
Adgangskode
Men mangler nu Databasenavn.., hvor de henviser til den guide jeg referer til.., for at komme vider...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 12:59

Kan du ikke gå direkte til MySql database, det mener jeg man burde kunne.
Men kender ikke til Surftown.

De par sider jeg har med database, hedder databasen det samme som domainet, uden .dk
men det hjælper vel ikke meget.
Og jeg har aldrig skulle ind på selve MySql for at rette noget

Skal det ikke laves også under upsætningen af Joomla.
Det plejer da ellers at gå som i blødt smør, opsætningen altså.
NB:
Er det Surftown´s egen Joomla, eller en du selv har lagt op.

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 02-04-10 17:26

Det er en jeg selv har lagt op..

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 02-04-10 18:13

Det lykkes mig nu at få installeret Joomla via surftown.., men jeg skal så have flyttet hele indholdet, da den har oprettet en mappe der hedder "joomla", ud i roden..