/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fritz Sophus Albertus
Fra : fj2901
Vist : 1899 gange
500 point
Dato : 02-04-10 07:42

Er der nogen der kender noget til Fritz Sophus A lbertus 1877-1955

Hilsen Fj

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-04-10 07:46

Amt ?
Sogn ?

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 02-04-10 12:18

Hej

Du han finde lidt ham på:

http://www.binvest.dk/beskraeg.htm.

hvor der under "Lidt om hovedvandsæg" og "Falske stempler" står:

"Kopimesteren indenfor hovedvandsæg er nok guldsmedesønnen fra Ringsted, Fritz Sophus Albertus(1877-1950). Han bliver leverandør til flere antikvitetsforhandlere og marskandisere. Mange af hans arbejder er af ret god kvalitet. Han ekscellerede i amageræg, sønderjyske æg og fisk. Han har sendt stimer af fisk ud over det ganske land og hans arbejder kan let snyde, hvis de er af god kvalitet; derfor check altid stemplingen. Nogle rødspætter, som er hans egen opfindelse, kan næppe betragtes som antikvitetsforfalskninger. Han benytter spejlmonogrammet FA, FdA, FS og stemplerne CG skulle stamme fra hans faders efterladenskaber."

Torben

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 02-04-10 13:26

Hej igen

Her er mere om ham:

København, København (Staden), Ravnsborggade, Ravnsborggade 21, 519, 59, FT-1880, D4604
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Magnus Adolph Albertus 42 Gift Husfader Guldsmed Ringsted, Sorø Amt
Emma Christiane Albertus 28 Gift Hans Kone Roskilde
Hulda Marie Albertus 12 Ugift Deres Barn København
Fritz Sophus Albertus 3 Ugift Deres Barn København
Harald Severin Albertus Under 1 Ugift Deres Barn København

www.arkivalieronline.dk

1814-1848, Ringsted, opslag 172

Magnus Adolph Albertus, født 28.08.1837, døbt 05.10.1837 i Ringsted
Far: Købmand Christian Albertus
Mor Gustava? Stine Mørch

København, København (Staden), Ravnsborggade (Ulige numre), No. 21, Matrikel 519, 1. Sal, 12, FT-1885, D2242
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Adolf Albertus 47 Gift Husfader Guldsmed Ringsted
Emma Albertus 32 Gift Husmoder Roskilde
Hulda Albertus 17 Ugift Barn Kjøbenhavn
Carl Albertus 14 Ugift Barn Kjøbenhavn
Frits Albertus 8 Ugift Barn Kjøbenhavn
Gustav Adolf Albertus 1 Ugift Barn Kjøbenhavn

Sorø, Ringsted, Ringsted Købstad, Ringsted købstad, Skt. Hans Gaden, 83 fam 1, FT-1834, C8015
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Sophus Alberius 29 Gift købmand
Christine Mørk 25 Gift hans kone
Jacobine Mørk 16 Ugift konens søster
Jensine Petrei Jensen 5 Ugift plejebarn
Wilhelmine Conradine Albertus 3 Ugift deres barn
Frederik Wilhelm Albertus 1 Ugift deres barn
Eduard Theodor Lichtenstein 18 Ugift handelslærling
Kirsten Olsdatter 20 Ugift tjenestefolk

København, København (Staden), Snarens Kvarter, Brolæggerstræde N. 81, Stuen, 424, FT-1840, C7996
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Sofus Albertus 34 Gift Kjøbmand
Chrestine Mørk 31 Gift hans Kone
Jenssine Petrea 11 Ugift Deres Børn
Wilhelmine Conradine 7 Ugift Deres Børn
Mare Amalie 5 Ugift Deres Børn
Severin 2 ½ Ugift deres Børn, Tvilling
Magnus Adolf 2 ½ Ugift deres Børn, Tvilling

København, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter I, Lille Larsb[jørns]stræde No. 181, første Sal til venstre, 1269, FT-1845, C2839
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christoffer Sophus Albertus 40 Gift Kjøbmand Ebbeltoft
Christine Albertus født Mørk 37 Gift Hans Kone Nyekjøbing i Odsherred
Wilhelmine Konradine [Albertus] 13 Ugift Deres Børn Ringsted
Maria Amatilde [Albertus] 9 Ugift Deres Børn Ringsted
Adolph Magnus [Albertus] 7 Ugift Deres Børn Ringsted
Jacob Severin [Albertus] 7 Ugift Deres Børn Kjøbenhavn
Gundorph [Albertus] 5 Ugift Deres Børn Kjøbenhavn
Hulda Nicoline [Albertus] 3 Ugift Deres Børn Kjøbenhavn
En lille Dreng 1 Ugift Deres Børn Kjøbenhavn
Christian Rosenborg 27 Ugift Kunstmaler, Logerende Kjøbenhavn

www.familysearch.org

Christian Sophus <WILHELMSEN ALBERTUS>
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 30 Jan 1806 Place: <Ebeltoft, Randers, Denmark>
Christening: 02 Feb 1806 Place: Ebeltoft, Randers, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Wilhelm Conrad ALBERTUS
Mother: Ane Marie HELD

Adolph Wilhelm <WILHELMSEN ALBERTUS>
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 09 Jun 1808 Place: <Ebeltoft, Randers, Denmark>
Christening: 12 Jun 1808 Place: Ebeltoft, Randers, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Wilhelm Conrad ALBERTUS
Mother: Anne Marie HELD

Torben

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 05-04-10 18:42

Den oplysning jeg mangler er hvem blev Fritz Sophus Albertus gift med og hvor levede de?

Med venligb hilsen

Finn Jensen

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 21-04-10 09:56

Hej Torben.

Har du forsket i Albertus Slægten.

Hilsen Finn