/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
opsætning af router
Fra : olskar
Vist : 838 gange
300 point
Dato : 01-04-10 16:04

Hej
har lige fået indlagt fiber og købt en LEVEL ONE WBR-6002 wirelees router.
har fået nettet til at køre uden router men, under opsætning af router kommer jeg kun til
brugernavn og adgangskode og så kommer jeg ikke videre koderne er vel dem jeg har fået fra fiberbredbånd eller ???? Håber på lidt hjælp

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 16:08

Hvis det er en router du selv har købt.

Skal du bruge brugernavn og password jævnfør brugsanvisningen.

vh ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 16:10

Du går ind på
http://192.168.0.1

User name = admin
Password = password

Vh ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-10 16:23

Koderne er unikke for router modellen, og de skal bruges for at komme i routerens menu så at du kan opsætte det trådløse

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-10 16:27

Det står på side 17 i manualen

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 01-04-10 16:41

hej har fundet koderne, og udført opsætning men der er ikke nogen forbindelse
fra pc til router.
starter lige forfra

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-10 16:47

Når du laver opsætningen skal du have kabel i ellers kan du ikke

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 01-04-10 17:47

har prøvet igen, kommer ikke på nettet
enten vil fibernettet ikke godkende ip ad. eller også får jeg ikke en det er det eneste jeg kan se der kunne være problemet. opsætning ser ok ud bare ingen adgang
Nogen der har et forslag ???

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 01-04-10 17:48

kan nu heller ikke komme på uden router ????????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-10 17:53

Så er det jo fiberet der driller

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 01-04-10 18:00

kan ikke kontakte fibernet før imorgen så det må ligge
til efter kl 10 men tak indtil nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 20:09

Du skal måske ændre routeren til PPTP eller P2TP se på fibernettets hjemmeside hvad der kræves men det er ikke ualmindelig at du skal ændre inde i routeren når du får fibernet

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 01-04-10 21:09

Routerens opsætning ud mod Internetet, skal følge de standarder og protekoller som dbyderen forskriver.
Du skal også være opmærksom på, at fibernettet er et fælles netværk, hvor mange brugere er tilsluttet. - Du skal derfor vise din udbyder, din MAC adresse, som er forskellig fra PC til Router.
Jeg vil anbefale at slukke for det hele, og prøve igen i morgen, så TIME-OUT tiden er gået, så vil jeg tro, at når du starter med routeren tilsluttet, så kommer du igennem.

Din MAC adresse er dit ID over for udbyderen. Når du så skifter fra PC til ROUTER, såer det en ny MAC adresse, og du bliver derfor ikke genkendt.

Godkendelse af svar
Fra : olskar

Dato : 20-04-10 09:31

Tak for svaret severino.