/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
højde på røgrør
Fra : CCjunior
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 01-04-10 12:55

Højden på røg røret i skorstenen er 135cm. Højden til røg røret på kedlen 150.
Må/kan man få en blæser eller kræver det et nyt T stykke i skorstenen. Der er stålkerne i skorstenen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 13:40

Det ved din lokale skorstensfejer...

Du skal måske også afkalre om det kraæver en form for attest eller godkendelse at lave den slags.

Der er ikke meget vi må lave uden at få det godkendt.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-04-10 13:43

Du må ikke sætte en blæser inden i røret, så det kræver et nyt T stykke, men kan du ikke forlænge det T rør du har i forvejen, det må du godt

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-04-10 14:06

for at sætte et nyt t-stykke i skal jeg have koblet brændeovnen på 1 sal fra. Have stilads op af huset/leje lift. have løftet ca 10m rør op af skorstenen. skåret et rør over og monteret T stykke. Sænke ned igen og håbe på at rørene rammer rigtigt. Så skal jeg helt sikkert have flyttet T stykket til brændeovnen som skal side helt nøjagtigt da der ellers skal nyt røg rør til brændeovnen.

Derfor prøver jeg at finde alternativer

Annuller spørgsmålet
Fra : CCjunior

Dato : 09-06-10 17:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Imorgen griber jeg sq knoglen og ringer til skorstensfejeren..