/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvor svært kan det være...??
Fra : vedikkealt
Vist : 1373 gange
100 point
Dato : 01-04-10 09:16

Siden jeg fik win 7 har min ekstra skærm ikke fungeret....og det er laaaaaang til...

Jeg har været i enhedshåndtering...ingen gule klatter...

Jeg er kommet så langt, at jeg flere gange har fået selve skærm billedet op på ekstra skærmen, uden ikoner...

Når jeg vil køre ekstra skærmen som hovedskærm, hopper den automatisk tilbage på PC skærmen.

Jeg har prøvet samtlige skærmopløsninger, det trækker ikke ikonerne ind på den ekstra skærm.

Jeg har forsøgt at køre driveren ind til ekstraskærmen...det vil den ikke...men vel heller ikke nødvendigt, når der er kontakt til den.

Jeg er også kommet så langt, at jeg kan flytte musen mellem skærmene.

Hvad gør jeg nu....?

God Påske fra vedikkealt.

PS. Har overvejet at smide ekstraskærmen ud af vinduet, så ville mit problem jo være løst...

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-10 09:20

Det er i din Bios du bestemmer hvilken skærm der er "hovedskærm" eller den primære.

Når musen køre over på den anden skærm er detfordi, skærmvisning er valgt til at udvide skrivebordettil to skærme.

De sidste vælges/ændres i skærminstillinger / egenskaber for skærm.

vh Ben

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-10 09:33

# Benjamin.Hansen

Hmmm....blev jeg desværre ikke klogere af.

Når jeg går ind i skærm indstillinger / egenskaber for skærm, får jeg den samme "rude" op - som jeg er kommet til adskillige gange, og her går det galt... aner ikke hvad jeg skal derinde, har i min optik prøvet ALT og ALLE de indstillinger der er derinde.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 10:33

Nu vil jeg lige gætte lidt.. Da jeg ikke har Win 7 på denne PC.

Hvis du under indstillinger for skærm, kan finde skyder hvor du vælger skærmopløsning, menner jeg at der lige over denne er muligheden for at sætte et fluebegenskaber med en i en firkant, hvor teksten er noget i retning af "Udvid skriveborde over 2 skærme...".

Hvis du fjerner dette flueben, vil du få samme billede på begge skærme.

Når du er i egenskaber der hvor den viser skærm 1 og 2 i billeder over skyder, kan du højreklikke på skærm 2 og ændre den til at være primær.

giver det lidt mening?

vh Ben

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-10 10:58

Desværre hjælper det ikke...

Når jeg udvider skærm - til denne skærm - altså ekstraskærmen...og trykker Anvend kommer der kun baggrunds skærmbilledet op...uden ikoner.

Står den på ekstraskærmen ... og jeg så vælger - med flueben - gør denne til din hovedskærm...vælger den af sig selv PC skærmen... og slukker ekstraskærmen helt...

Og efter hvad jeg kan se, har eller får jeg ikke muligheden for at - udvide til denne skærm.

Men heller ikke nemt for dig, når vi ikke har samme program.

Men nu slukker jeg min PC, og bager et par rugbrød og 128 flute, det kan jeg da finde ud af... , og så kommer jeg tilbage i aften.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-10 13:17

H-klik på skrivebordet > personlige indstillinger > skærmindstillinger > marker "udvid skrivebordet til denne skærm > og så maker "dette er den primære skærm" > anvend > ok

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-10 13:18

Du skal lige pege på den ekstra skærm, når du vælger > udvid ..............

Kommentar
Fra : Peter

Dato : 01-04-10 14:25

Det samme er sket for mig min ekstra skærm kommer med power mode save og derefter er den sort, der kan gå en halv time så kan finde på at tænde i ca. 20 minuter og så slukker den igen, så jeg håber der en der kan komme en løsning jeg har også prøvet alt. MVH. Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-10 14:33

Peter > du skal nok installere en driver til den skærm som passer.
I enhedhåndtering står den nok som plug and play................og det er måske ikke godt nok.

Kommentar
Fra : Peter

Dato : 01-04-10 14:35

Nej Eyvind jeg har de driver der passer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 15:16

Citat
Jeg er kommet så langt, at jeg flere gange har fået selve skærm billedet op på ekstra skærmen, uden ikoner...

Det er jo lige så'n det skal være, vil du have flere muligheder skal du bruge et 3.partsprogram
f.eks. Ultramon http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 15:20
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-04-10 15:52

Det at du har fået skrivebordsbaggrund på på ekstra skærmen tyder jo på at du har udvidet skrivebordet. Nu kan du jo ved flytte dine åbne vinduer over på ekstra skærmen og du har to skærme til rådighed.
Hvorfor du ikke lige kan gøre din ekstra skærm til primær er jeg usikker på, men prøv at gemme ændringerne og genstart pc-en og se så hvad der sker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-10 16:54

Vista:
Jeg har altså lige byttet om på min bærbare hovedskærm og den sekundære ekstra skærm.
http://peecee.dk/upload/view/235381

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 17:08

Tjae jeg har os lige prøvet at sætte extra skærm på min win 7, det virker bare uden at installere eller lave om på noget!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-10 20:48

Enten er jeg for dum, eller også har jeg bare

Jeg kom så langt, at skrivebords billedet var på ekstra skærmen, og så kunne jeg næsten trække en side over f.eks. Kandu, men så var fanden løs...så skulle jeg køre musen mellem de 2 skærme for at få fuld funktionalitet.

Så jeg ender nok på PC værkstedet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-10 20:50

# Peter

Jeg håber du fik styr på dit problem ... ... for som du ser... her går det ikke for godt...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 20:56

Nå du skal køre musen i mellem de 2 skærme er det fordi skrivebordet er "udvidet" til at været et stort skrivebord....

Så virker din PC jo som den skal...

Så skal du bare fjernet et flueben og sikre at skærm 2 kan køre den opløsning du har valgt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-10 21:15

# Benjamin.Hansen

Aner ikke hvor det flueben er.

Der er sted i skærm opløsninger hvor jeg kan vælge, gør dette til din hovedskærm, og når skærm 2 er aktiveret, og den står i teksten o.s.v., og trykker på Anvend, så går den automatisk over på PC skærmen.

Hold da kæft hvor er det svært at være amatørpå en PC...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-10 21:18

Har du prøvet dette:
Jeg har altså lige byttet om på min bærbare hovedskærm og den sekundære ekstra skærm.
http://peecee.dk/upload/view/235381

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-10 21:39

# Eyvind

Nu har jeg minutiøst gjort som der stod under dit link, og når jeg vil gøre min ekstra skærm til hovedskærm, så slukker den.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-04-10 21:45

# Eyvind

Nu har jeg så prøvet at køre musen og skærm billedet over på skærm 2, og valgt skærm indstillinger der - men niksen biksen...den slukker stadig...og det jeg foretager mig på den store skærm ændres kun på den lille skærm.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-10 21:54

Når din skærm slukker kan det skyldes 2 ting

1 at opløsninge på singalet er højere end skærmen kan klare...
2 at signal forsvinder.

Jeg tror det er opløsningen på din bærebare er større en det din ekstraskærm understøtter

opløsningen er på min bærebare PC 1440 x 900 - men hvis min ekstraskærn kun kan vise
1024 x 720, kan disse naturligvis ikek vise samme billede....

Så skal den bære bares sættes til også at være 1024 x 720, som de begge kan vise.

Så prøv at sætte opløsningen ned på din bærebare og se om det så lykkes...

til det med at være amatør - kan det jo også handle om at vi er dårlige til at forklare....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-04-10 10:32

Jeg opgiver...

I morges startede den op på den store skærm, og jeg kom i kontakt med den, og fik indstillet opløsningen - stadig uden ikoner .... og så stod der - sæt flueben i - Gør dette til din hovedskærm ... og hvad skete der...???????????????

Ekstra skærmen slukkede...og jeg var tilbage på min PC skærm

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-04-10 21:32

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Tak for god deltagelse i mit spørgsmål her med flere indlæg.

At det så ikke endnu er lykkedes for mig at løse problemet, er jo en anden sag....

Så nu er det PC værkstedet på tirsdag.

Fortsat god Påske fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-10 21:37

Det er lidt trist at du ikke har fået det til at virke.

Det havde været lidt bedre at du havde ventet med at lukke spørgsmåleg til du hade fået det til at virke...

Det hade jo været rart hvis løsningen, var med til at lukke spørgsmålet.

De bedste ønsker for en god påske til dig også.

vh Ben

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-10 10:12

# Benjamin.Hansen

På sin vis rigtigt nok, men jeg har altså brugt rigtigt mange timer på at prøve ... genstarte ... prøve ... genstarte og så igen.

Og da min tid ikke er til at sidde ved dyret .... og bare "lege" .... aften efter aften, så må der nye øjne til, og det kommer der på tirsdag.

En PC for mig er lige at se overskrifter, fordybe mig i det jeg finder mest interessant, måske skrive et lille debat indlæg et sted, og så ud igen, så har jeg det bedst...

Bedste hilsner og fortsat god Påske fra vedikkealt...