/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
data fra gammel til ny computer
Fra : jansler
Vist : 1706 gange
45 point
Dato : 31-03-10 15:36

Hej

Er der en, som kan hjælpe mig? Jeg har købt en ny stationær og en extern harddisk.

Jeg vil bruge den externe harddisk til at tage backup fra min gamle computer og i forbindelse med min nye overfører dokuemneter m.m. til den nye.

Nu har jeg prøver af flere gange at overfære en sikkerhedskopi til den externe harddisk, men får hele tiden beskeden om at 'Der ikke er plads. sikkerhedskopifilen er for stor....... '

Jeg har Windows XP.

Hvad gør jeg forkert? Der skulle jo være mere end rigelig plads på min externe harddisk, som er på 1tb.

Jeg har ikke taget backup tidligere, så er ny på området og har haft en del problemer på det sidst, så nu skal det være

En der kan hjælpe?

På forhånd tak.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-10 15:52

Det kan være fordi den nye HD ikke erformateret i NTFS, så kan du ikke overføre større filer end 4gb,
så prøv at tjekke den nye HD, hvis den er i FAT32 kan du højreklikke på den og vælge formater,
og så vælge NTFS filsystemet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-10 15:59

Du kan også "nøjes" med at konvertere HD

klik på Start > Kør, skriv cmd, i den dos-boksen der åbner skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

DREVBOGSTAV er drevbetegnelsen til din nye HD

USB HD er måske F:
så du skal skrive
convert F: /fs:ntfs
DETTE ER KUN ET EKSEMPEL

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 31-03-10 16:21

Hej

'Den' arbejder på livet løs med at formatere.

Jeg har FrontPage på min gamle maskine, men den CD, som jeg har er ødelagt. Kan jeg overfører programmet til den ny maskine uden CD?

Er der en anden måde at overfører data på end den, som jeg er i gang med. Jeg vil også gerne have mine sendte mails, kontaktpersoner m.m. fra Outlook med. Jeg kan se at jeg skal Exporterer, skal det være Filer med private mapper?

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-10 16:32

Når du klikker på exportere får du nogle muligheder - tag en af gangen og gem på den eksterne.

Ps. nu har du vel NTFS på den nyemaskine. (det har du hvis det er Vista eller win7)

Du kan desværre ikke flytte FrontPage programmet over.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-10 16:36

Den med Frontpage kan du nok ikke klare med at flytte programmet, men det kan jo komme an på en prøve...

Ved ikke om der er en nemmere måde ang. backup, det er vel den indbyggede der er i XP du bruger..

Outlook mail skulle være i en fil der hedder outlook.pst, men ellers brug eksporter "Filen med private mapper (.pst)"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-10 16:42

Og så er det en god ide at kopiere over, for ved flytning kan du tabe data. Det sker ikke ved kopiering.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 31-03-10 16:43

Ja, jeg har fået Windows 7 med på en cd, så det er vel ok.

Det var da frygtelig irriterende med FrontPage. Jeg bruger programmet 3-4 gange om året og det bliver da dyrt at skulle købe et nyt, bare for at opdatere min hjemmeside med nye input - øv.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 31-03-10 16:44

Øh..... den indbyggede i XP, hvor er den?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-10 16:51
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-10 17:19

Der er en del gratis programmer til at lave opdatere hjemmesider.

Hvilken udgave af frontpage har du på den gamle computer.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 31-03-10 17:23

Jeg har FrontPage 2003

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-10 17:31

Kan du nu flytte filen over på ny HD?

Hvis du har Frontpage cd'en og den ikke kan læses kan du prøve med ISO Buster om du kan redde den

Nederst på siden kan du downloade ISO Buster
http://www.isobuster.com/license-models.php

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 31-03-10 17:34

Den står stadig og formaterer - mangler ca. 1/3 del. Det tager åbenbart meget lang tid.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 31-03-10 21:45

hvis du nu er vant til frontpage så pyt med det for MS har lavet SharePoint Designer 2007
og den ligner lidt ala frontpage men med lidt flere værktøjer og så er den gratis

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=baa3ad86-bfc1-4bd4-9812-d9e710d44f42&displaylang=da

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-04-10 10:53

Hej igen

Så er jeg ved at installere diverse og bla. kommet til Outlook. Jeg vil nu gerne hente mails fra min externe til den nye.

Jeg går i Outlook /Import/Export - vælger import fra et andet program - - vælger Fil med private mapper - Gennemse og finder min externe og vælger den mappe som jeg vil gerne have. Så får jeg flg. besked: Du blev nægtet adgang til filen, du har ikke den nødvendige adgangstilladelse.......

Hvad gør jeg forkert? En der kan hjælpe?

Jansler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 11:21

Sådan overtager du ejerskab af filer eller mapper i Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/308421

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-04-10 13:07

Supert - nu har jeg fået kontrol over Outlook og alt er på plads. Det virker

Nu har jeg fået installeret min Office Udgave til hjemmet 2003, som jeg er meget glad for, men...
når jeg åbner Word fx kommer der flg dialogboks frem:

Guiden aktivering......

Jeg kan aktivere over nettet
Jeg kan aktivrere over telefonen.

Når jeg så prøver, så kommer den og siger at jeg ikke kan aktivere fordi jeg har brug de 3 muligheder der er. Det er sikkert rigtigt for jeg købt det i september 2009. Men hvordan slipper jeg af med den dialogboks, som kommer hele tiden????

Et godt råd?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 13:36

To remove the annoying message we must act as follows:
Open your computer
Writing in the address bar:% SystemRoot% / System32
Menu, select "Tools" and then "Folder Options ..." and the tab "View" ensure sure "Show hidden files and folders" and uncheck "Hide extensions for known file types" and press the button "OK"
To find all files that start with OGA (find files with a. Dll and. Exe) and rename replacing the extension .Old
See if this is the same file WGATray.exe folder and rename it WgaTray.old
Call options display files as they were initially - See section 3 (optional)
Restart your PC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 13:50

Nå det var vist det forkerte, det er jo til Windows Genuine Advantage

kigger lige lidt mere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 14:59

Kan du ikke ringe til MS og forklare problemet, din gamle PC er kasseret og nu vil du installere på en ny?

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-04-10 15:20

God ide - det bliver vist det letteste.

Nu har jeg fået overført mine dokumenter til den nye og så har jeg igen et problem (troede godt nok ikke at det var så besværligt med alle de overførsler)

I stifinder - dokumenter siger filen: Windows let overførsel fra den gamle computer. Hvis jeg siger åben til den, virker det som om at den starter forfra med at hente data fra min externe?

Hvad har jeg gjort forkert?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 45 point
Dato : 01-04-10 16:05

Det er jo programmet til at lave en let øverførsel med, hvorfor det starter og hvorfor det ligger i Dokumenter, det aner jeg ikke?

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 02-04-10 08:39

Hej alle

Mange tak for jeres hjælp - og tålmodighed.

Jeg har fortsat en del problemer , men har ikke tid til at kigge nærmere på disse før om et par dage, derfor vil jeg gerne afslutte tråden.

Rigtig god påske til alle.

De bedste hilsner
Jansler