/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Papegøjen
Fra : Tompe_10
Vist : 6267 gange
20 point
Dato : 30-04-03 11:38

Jeg skal vide noget om papegøjen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-04-03 17:36

Papegøjer i al almindelighed kan du finde en masse om hos Google:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=papeg%F8jer

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 20 point
Dato : 30-04-03 18:07

næh nej...du VIL gerne vide noget om papegøjen og spørger venligt om nogen kan hjælkpe dig!!

Der findes over 300 papegøjearter...er dermon en særlig, du er interesseret i? Kig på linksene her....
Christina

Blåpandet amazonpapegøje - Dyrebrevkassen
... Der findes over 300 papegøjearter. Alle papegøjer har et stort hoved, et kroget næb, kompakt krop og korte ben med ...
www.dyrebrevkassen.dk/html/leksikon/90t.html

denne her er en sød lille grøn papegøje!
http://www.poicephalus-gruppen.dk/
Interessegruppe for Poicephalus-slægten
Gruppen arbejder på internationealt plan, med bevarelse af arterne indenfor poicephalusslægten, også kaldet Afrikanske Langvingepapegøjer.
Slægten omfatter følgende arter:
Rødbuget brunpapegøje (P.rufiventris), Senegal papegøje (P.senegalus), Meyers papegøje (P.meyerii), Brunhovedet papegøje (P.cryptoxanthus), rüppels papegøje (P.rueppellii), Kongo papegøje (P.gulielmi), Kap papegøje (P.robustus), Niam Niam papegøje (P.crassus) og Gulmasket papegøje (P.flavifrons).

NYMFEPARAKITTER
Tillidsfuld, nysgerrig, fræk, uimodståelig....
meget nem at tæmme
en virkelig god "begynderfugl"
...og meget vigtig - den hører til en af de 3 papegøjearter, der ikke er udrydningstruede (de 2 andre er undulaten og den lille alexander- parakit).
Vigtigt - Uanset hvilken papegøjeart du køber, så køb en dansk opdrættet.

Vildfangede fugle har været udsat for den mest grufulde dyremishandling.

The World Parrot Trust

Du kan altså med god samvittighed blive papegøje-ejer, hvis du vælger en nymfeparakit. Et andet plus er prisen - du får rigtig meget papegøje til få penge (og det er jo trods alt ikke pengepungen, der afgør om man er en god papegøje-ejer.

GRÅ JACO
http://home.worldonline.dk/bogsalg/fugleboeger/gp/gp.html

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 01-05-03 08:35

Tak for svaret skingur.

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 01-05-03 08:55

Også tak til dig rellom

v-)

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 05-05-03 08:48

i må gerne skrive noget mere jeg har ikke nok

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-05-03 18:27

prøv at søge på "papegøje", så får du masser af links, fx
Papegøjer
Omhandler primært tamfugle og familiens oplevelser med disse. Find billeder, gode råd mht. køb, pleje og pasning samt artikler.
users.cybercity.dk/~ccc7558

Verdens Papegøje Fonden
Introduktion til miljøorganisationen og dens mål med henblik på beskyttelse og bevarelse af papegøjer. Læs om fondens projekter og bliv medlem.
fp.worldonline.dk/fpewpt

Papegøje Import
Her kan du se firmaets udvalg af brugskunst i marmor og glas samt italienske havegrills og pejse. Henvender sig kun til forhandlere.
www.papegoje-import.dk

Den Blå Papegøje
Privatperson byder på billeder af og info om sine papegøjer som fx Guld Parakit, Ædel, Blå/Gul Ara og den Mørkerøde. Se salgslisten.
hjem.get2net.dk/BLUEPARROT/blueparrot.htm

Papegøje Billeder - Kaj Andersen
Privat hjemmeside som primært indeholder fotos af papegøjer, parakitter og lorier.
home2.inet.tele.dk/gerner

WEBSIDER - OM
hovedside
OBS - se nye medlemspriser - OBS !!! Skandinavien (Danmark, Norge Sverige) Verdens Papegøje Fonden Hyldevang 4 - Buresø kontakt Michael Iversen kontakt Karen Whitley: administrator
fp.image.dk/fpewpt

Forside
... (P.rufiventris), Senegal papegøje (P.senegalus), Meyers papegøje (P.meyerii), Brunhovedet papegøje (P.cryptoxanthus), ...
www.poicephalus-gruppen.dk

Peters papegøje - og en mærkelig pinse - Kirkebogladen
... fortæller bibelhistorie for små og større børn. Peters papegøje vil så gerne baske rundt, men den er bundet ...
www.kirkebogladen.dk/bog/34-33.htm

Jan Illum´s Papegøje side
Jan Illum´s Univers ! På denne side finder du lidt om : "Gismo" & "Freja" Du er besøgende nummer : Denne side er sidst opdateret d. 15 december 2002. Klokken er nu: 02:18
hjem.get2net.dk/jan.illum

Brunnakket papegøje - Poicephalus fuscicollis fuscicollis
Brunnakket papegøje - Poicephalus fuscicollis fuscicollis Denne side er sidst revideret 30. Brunnakket papegøje er blandt de udryddelsestruede papegøjer og er således sjælden både i naturen og blandt opdrættere.
www.lars-bodin.dk/Fugle/Poicephalus/poicephalus_fuscicollis_fuscicolli...

Læs her om min tamme papegøje
... vil fortælle andre der ønsker at anskaffe sig en papegøje, hvilke - måske for dem - negative og positive sider, der ...
www.mjmedia.dk/htm/Papegoeje.htm

Pa-papegøje
Oplev glæden ved at lytte til musik, synge og få fortalt en god historie. Der er lagt op til mange hyggelige stunder med sange og eventyr på cd og kassettebånd. ... Pa-Papapegøje indeholder sangene: - Jeg er en papegøje fra Amerika - Sanne Salomonsen ...
www.dr.dk/Dr-m/produkt/boern/cd/papegoj.shtml

UDVID DIN SØGNING
Dyr > Fugle > Fugle i bur og voliere

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 14:20

Find først ud af hvilken papegøje du har.