/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Varmeproblem dell
Fra : noltus55
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 30-03-10 18:38

Hej
Sidder med en dell inspiron 1150 og skal installere xp,men midt under installationen slukker den helt uden varsel,når jeg så starter op igen,skriver den at computeren slukkede pga varmeproblemer og jeg må starte helt forfra igen,har renset blæser,har kigget i bios for at se om der er en indstilling hvor blæser kører max hele tiden,men kunne ikke finde noget,nogen der har en god ide

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-10 18:53

Det plejer en DELL at gøre, bare spørg andre DELL brugere!
Det er det som DELL er berømt/berygtet for!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-10 18:56

Sørg for at luft indtag og udblæsning er helt frie. DELL er fra start underdimensioneret, og derfor opstår der disse varmeproblemer.
Få fat i et underlag med køler, det vil hjælpe gevaldigt!

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 30-03-10 19:58

Jeg har nu aldrig haft problemer med mine 3 Dell.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-03-10 22:23

Til Severino: Find dog en "underlagskøler" og send linket til spørger .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-03-10 10:24

Bingo Heller!
Men sådanne underlagskølere kan du næsten møde i ethvert større supermarked, BILKA, FØTEX, HARALD-SKRALD, BILTEMA og mange andre steder der handler med PC-udstyr.

De findes i et hav af versoner. En som jeg så i BILKA til 298.-, havde ud over afkøling, også USB-hub og to gode højttalere anbragt lige under PC-delens skrå plade.

Så det er jo igen et spørgsmål om, hvor meget dingel-dangel man vil have med, eller om man blot vil have et glas med isterninger til afkølingen!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-03-10 12:18

Hvordan spinner blæseren når du starter coputeren? Køre den på fulde drøn eller spinner den først op når den har kørt i et stykke tid? Du kan jo også prøve og køre en 32-bit diag. fra din driver og utility cd, bare sæt den i computeren, boot op fra den, vælge 32-bit diag, test system, custom test og så vælger du fan.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-03-10 15:13

Hejsa Severino .

Her er så et exempel: http://www.hardware-store.dk/baerbar-computer-tilbehor/computer-koler/usb-koler-til-baerbar-computer/prod_353.html
når du nu ikke gider . Så kan noltus55 se, hva du/vi anbefaler .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-04-10 20:10

God aften noltus55.

Og så håber man bare, at du har fået løst dit varmeproblem nu inden sommeren starter. Ellers kan det da gå helt galt med din Dell !

Mvh og god sommer,

Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-05-10 22:07

Nu er der så snart gået en måned mere uden en tilbagemelding fra dig, noltus55 . Har du helt glemt os ?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-05-10 13:23

Fint HELLER, der er jo mange der benytter sig af, at andre gider bruge tid søgning, fordi de ikke selv gider bruge tid på det. Da denne underlags køler kan købes rigtig mange steder, så er det jo bare at sende hjemmehjælperen i byen!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-05-10 16:48

Som du dog kan udtrykke dig, Severino

God weekend .

Mvh Chris