/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Problem m askeskuffe til BAXI brændefyr
Fra : memusmor
Vist : 872 gange
20 point
Dato : 29-03-10 19:37

Vi har et BAXI brændefyr som er ca. 2 år gammelt.
Vi fyrer med fast brændsel (skovtræ)
Vi oplever at askeskuffen brænder igennem pga. den høje temperatur. Vi er nu på askeskuffe nr. 3 -hvilket vil sige, at den skal udskiftes ca. hvert ½ år. Vi synes det er underligt, at en askeskuffe til et brændefyr ikke kan holde til den temperatur der er i fyret, men BAXI siger, at vi bare skal udskifte den, og at den må regnes som en slags "forbrugsdel" Det er en sag til 600 kr. så vi er ikke helt enige. Vi har en bekendt der oplever samme problem med askeskuffen til sit fyr af samme mærke.

Desuden er den bageste væg inde i brændekammeret blevet deformeret forneden ved rillerne hvor luften passerer. Det ser ud til, at der er ved at ske det samme for den, som for askeskuffen. Det betyder, at alt vores brænde, som er skåret i 50cm stykker, nu ikke længere passer ind i brændkammeret.

Har nogen af jer derude lignende problemer eller en løsning forslag til hvad vi kan gøre?

Mange hilsner Niels

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-10 19:48

Efter min mening er det brændefyr under al kritik, set udfra, at vores brændefyr er over 20 år uden vi har måtte udskifte noget - vores er ikke samme mærke som jeres -

Prøv engang at ret henvendelse her

http://www.forbrugerraadet.dk/klager-forbruger/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-03-10 16:21

når du kber baxi er det navnet du betaler for. der findes mange andre mærker der er både bedre og billigere.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 07-04-10 15:58

Når I fyrer op, så lad et lag aske blive liggende. Det vil virke isolerende ned mod askeskuffen.