/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billigt hotel i berlin centrum...
Fra : louisez
Vist : 1901 gange
200 point
Dato : 29-03-10 13:51

Jeg og kæresten skal til maj på en kæreste weekend til berlin vi køre selv så skal bare finde et hotel som ligger i centrum og meget gerne ved gode shoppe muligheder... Har aldrig været i berlin før men ved der skulle ligge en berømt shoppe gade?

Det behøver ikke være i den dyre ende men vil gerne at der er ejet bad og wc på værselet.... Er der nogle som kan anbefale et godt sted evt med link til en hjemmeside ellers finder jeg det aldrig...

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 29-03-10 13:59
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-03-10 14:03
Kommentar
Fra : louisez

Dato : 29-03-10 14:14

ja men synes det er en stor jungel at finde rundt i derfor ville det være fedt hvis der var en herinde som har været på et hotel de vil anbefale hvor prisen også er rimlig.... men ellers tak for de to link

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-10 14:32

Jeg har lige spurgt om det samme her i kandu,
men min bror, der er medlem af FDM, bookede for os...

Se hans mail her:
"
På FDM Travel har jeg spurgt på 2 dobbeltværelser fra 7.-10. april.
Det billigte 3-stjernede er Agon Aldea centralt mellem Kurfurstendam/Postdamer Platz til 2980 KR
"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-03-10 20:08

Citat
ja men synes det er en stor jungel at finde rundt i derfor ville det være fedt hvis der var en herinde som har været på et hotel de vil anbefale hvor prisen også er rimlig....

Berlin er en stor by, og hvor man ønsker at bo - er forskelligt fra person til person.
Vi foretrækker det gamle Vest-berlin omkring Kurfurstendam, men de er ikke altid så billige.
Hvor mange skal I afsted - kun jer selv eller er der også børn.

Der er også stor forskel på, hvordan man kommer til at parkere - skal det være på gaden eller i parkeringshus, og er prisen incl. eller koster det et større beløb. Parkering i Berlin på gaden, kan godt være lidt besværligt. Jeg har oplevet, at vente 45 minutter inden der var en ledig plads i gaden, til gengæld var parkeringen gratis da hotellet lånte os en parkerings tilladelse.

Vi har mange gange benyttet følgende hyggelige pension:
http://en.kurfuerst.com/index.php?newln=EN - men det er ikke det billigste sted.

Og ang. indkøbs gader/områder er der mange muligheder både i Øst og Vest. - Så brug evt. lidt tid på, at kigge på denne side: http://www.berlin.de/international/index.en.php
hvor du kan lære lidt mere om byen.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-03-10 20:49

Der er også noget at læse her:http://www.berlin-guide.dk/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1 og her:http://tgt.dk/soeg/?q=Berlin

Der er nok at se på, Mennnn en weekend er ikke nok, men det vil i hurtig finde ud af, god tur alligevel.
Hilsen Hans/Hvidovre