/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Problemer med vaskemaskine
Fra : henning1947
Vist : 2374 gange
20 point
Dato : 29-03-10 08:45

Har en vaskemaskine Bauknecht WAS 4770. Ved 3. og 4. vandindtagning løber der vand ud under sæbeskuffen. Jeg har kørt 2 vaske igennem, uden sæbeskuffe, og ved de 2 første vandindtagninger går alt normalt, men ved 3. tages der så meget vand ind, at det ikke løber ned i karret, men fortsætter til det løber ud af sæbehuset, indtil et vist punkt, så giver det et ordentligt skvulp, og så løber vandet ned i karret. Præcist det samme sker ved 4. vandindtagning. Er der nogen, der har et bud på problemløsning??

Accepteret svar
Fra : hvterp

Modtaget 30 point
Dato : 29-03-10 09:14

Lyder som om du skal have renset forbindelsen melle sæbeskålen og tromlen , der kan godt sidde en del snask i gummi-forbindelsen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-10 09:15

Det må være i forbindelse med skyllemidlets rum den er gal. Måske er det slidtage?
Hvor ung/gammel er den?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-10 09:53

Det er en prop i slangen eller knæk på slangen fra sæbeskålsholderen til vaskekarret.
Prøv evt at spule ned i hullet med en vandslange.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-03-10 15:11

Som serverino er inde på.

Ved 3 eller 4 skylning bruger den en anden magnetventil, samt et 3 eller 4 rum i sæbeskuffen. Tjek det kammer i sæbeskuffen, hvor du normalt hælder skyllemidlet i. Der er noget der er stoppet.
Skyllemiddelsrummet består mange gange af en hævert. Er den tilstoppet, sker der det du nævner.

MVH

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-10 15:28

Ja, og så er der det at skyllemiddel ofte er noget tykt stads, som med tiden aflejre sig, hvis det ikke skylles ordentligt ud!

Kommentar
Fra : henning1947

Dato : 29-03-10 16:43

Til severino og viskinge. Som jeg skrev, har jeg vasket 2 gange uden sæbeskuffen i, så jeg tror ikke det er her problemet ligger. Jeg er også klar over, at hæverten i skyllemiddelskuffen skal være fri for snavs. Jeg ved ikke, hvad det er for en magnetventil, viskinge omtaler. Kan den være problemet??
Jeg prøver i morgen at spule slangen fra sæbeskuffeholderen til karret igennem, for at se om det eventuelt hjælper. Foreløbig tak. Jeg vender tilbage med resultat.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-10 17:22

De magnetventiler der er tale om, er de haner der åbner og lukker for vandet på de rigtige tidspunkter. De er styret af en elektromagnet på hver hane.
Men hvis vandet kommer ud, når det skal, så er det ikke her, men det vidre forløb til vaskekarret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-10 18:31

Tag sæbeskålen ud og vask den med varmt vand. Der er ofte afløbet for skyllemiddel, som er forstoppet.

Godkendelse af svar
Fra : henning1947

Dato : 15-04-10 16:20

Tak for svaret hvterp.
Pillede slangen af, men der var ingen snask i den, men alligevel, da jeg efterfølgende monterede den igen, og vaskede en vask uden vaskepulver eller skyllemiddel, skummede vandet helt vildt, så der må have siddet noget, som er blevet løsnet. Siden har problemet ikke været der.