/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
nøgler til mc
Fra : jarl246
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 28-03-10 23:23

Jeg er ved at gøre min mc forårsklar, MEN efter jeg idag har endevendt hele huset må jeg
konstatere at jeg ikke kan finde nøglerne til den.

Surt -da jeg kun havde det ene sæt. Mit spørgsmål er derfor
What to do.

Det er en ældre Yamaha xj 600 fra 1984. ved ikke om stelnr kan bruges - den kan jo have
fået skiftet tændingslås flere gang.

På forhånd tak for svar

Jan

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-03-10 07:51

Surt show.

Eneste mulighed er sikkert en skruetrækker til at brække låsen med,
eller bore cylinderen ud med boremaskine.

Du kan så købe en ny/ brugt billigt her.
http://mc-huset.dk/site/

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-03-10 07:52

Ring til en forhandler - det må da være det mest nærliggende...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-03-10 07:55

Citat
Du kan så købe en ny/ brugt billigt her.
http://mc-huset.dk/site/

Gå under ophug og klik på en tilfældig mc, og du får en formular til efterspørgsel af dele.

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-10 08:08

Citat
Ring til en forhandler - det må da være det mest nærliggende...

Ja det kan man da også, hvis han er fair, ellers kommer det hurtigt til
at koste mere end en ny lås, og du skal sikkert have en en til sædet også.

Møder du selv op i Herning, kan du sikkert få den for 200.- (tænding og sæde)
og skal du have et par andre dele oveni købet, gør bare det hele endnu billigere.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-03-10 09:27

Tjek i din lomme i skindjakken.Husk det er mange lommer i den.For det var vel den du brugte når du kørte cykkelen siste gang.
alimak

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-03-10 16:36

Bortset fra oven nævnte, så bruges tændingslåsen kun til at fyre op under din mc,
så kører du med en defekt tændingslås betyder vel ikke så meget, jeg gør det selv.
Eneste ulempe er at nøglen kan hives ud fra alle positioner.

Vil du afbryde for al strømmen, kan du bare købe en afbryder, som du monterer ved batteriet.

Godkendelse af svar
Fra : jarl246

Dato : 03-04-10 18:01

Tak for svaret DISKEN_revised.