/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Internet Tyskland
Fra : Disi
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 27-03-10 08:41

Vi har fundet en fin campingplads ved Flensborg
Men er meget afhængig af vores bærbar ,og det koster bare kassen at opkoble sig via vores mobilbred bånd Tdc erhverv.
Kan man ikke købe et tysk mobilbredbånd ?
http://www.version2.dk/artikel/10180-internet-stadig-en-dyr-luksus-i-tyskland

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-10 09:14

Jo - hvis du kender en tysker - der så risikerer at hænge på regningen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 09:29

De fleste campingplader har efterhånden fået hot spot, på time eller dags/ugebasis

Prøv at tjekke den campingplads du vil besøge, om se om de ikke også har det der, det er sikkert langt billigere end mobilt bredbånd

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 27-03-10 14:43

det jeg mente var ! kan jeg som Dansker ikke købe et usp stik med simkort i flensborg
På denne camping plads er der ikke hotspot

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-10 15:34

Citat
kan jeg som Dansker ikke købe et usp stik med simkort i flensborg

NEJ - du kan som dansker IKKE oprette et tlf.nummer eller internetforbindelse i Tyskland med mindre du BOR der....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-10 15:35

Det kan du ikke i nogen lande - det gælder også DK (for "gæster")....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-10 15:36

Dog kan taletidskort bruges da de IKKE behøver registrering.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 16:01

Der er så mange campingplader lige i nabolaget, er det ikke muligt at finde en der har ALT i behøver, for det er nu ret billigt at bruge hotspot

http://www.eurocampings.dk/da/europa/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 16:02
Kommentar
Fra : Disi

Dato : 31-03-10 11:40

Dog kan taletidskort bruges da de IKKE behøver registrering.....

Altså det vil sige når vi kommer til flensborg lørdag,går vi ind og køber et taletis kort og putter den i vores usp stik og Vupti så er vi på nettet

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-10 12:35

NEJ...

Du skal jo have en udbyders telefonnummer at ringe op til.....

Så det er en DYR løsning...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-10 12:38

Altså et Dial-up nummer

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 31-03-10 12:39

Tak for svaret refi.