/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TV på PC - MPEG-4
Fra : akselbo
Vist : 1339 gange
300 point
Dato : 24-03-10 15:19

indtil videre har jeg søgt forgæves, - jeg ønsker et internt kort til PCI (eller PCI-express) soklen – et kort så jeg kan se tv og optage tv på min PC – et kort med MPEG4 tuner

(jeg har fundet mange kort men alle med MPEG-2 tuner)

Kan det virkelig passe at kort ikke er lavet med MPEG-4 tuner

hvem har et bud - mvh akselbo

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-03-10 15:29
Kommentar
Fra : kimEngelby

Dato : 24-03-10 15:36

jeg bruger denne sammen med WMC http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=654497 så kan det ikke være nemmere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 15:43
Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-10 15:48

Du skal have et styresystem og et program ,som kan mpg4, hvis du vil modtage det direkte på computeren. Det er ikke kortet som skal kunne mpg4.

Jeg gør det med win7 med windows mediacenter.

Hvis du ikke kan lide den løsning køber du en løs box med mpg4 dekoder indbygget. Så overfører du signalet til en videoindgang på et passende tv kort. box og kort fås i forskellige kvaliteter,

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 24-03-10 15:49

tak ..
begge forslag vedrører USB-sticks
jeg foretrækker - om muligt - et internt kort
jeg præciserer at tuneren skal være til antenne = DVB-T og som sagt håndtere MPEG-4
mvh - a...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-10 16:21
Kommentar
Fra : prosat

Dato : 24-03-10 16:51

Hej.

Bryder lige ind i denne tråd, jeg har omtalte PCI kort til min stue comp. men er der nogen der ved hvor man kan købe et tv kort DVB - C Mpeg4 som kan køre sammen med Windows Medie Center.

Til omtalte PCI kort er jeg ikke særlig imponeret, epg'en er utroligt langsom til at opdatere.

Mvh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-10 17:27

I skal læse rigtigt !!!!. Med et kort eller en usb tuner foregår dekodningen med computerens processor, og ikke i tuneren.

Til mpg4 skal man have en normal tuner til c eller t afhængig af om man thar cabel eller egen antenne. Desuden et system og program, som kan dekode mpg4.
Det er mig bekendt ikke muligt at få et indbygget tv kort med hardware mpg4 dekoder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-10 17:35

Se der har du ret - transor...

Der findes IKKE noget "løs" kort med indbygget software - kun "bokse"

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-03-10 19:22

Betyder det at man kan købe en billig USB stick til 149 kr i H&N og så bruge computeren til at se Ramasjang (MPEG-4) ?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3767&n=30100

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 19:28

Citat
Betyder det at man kan købe en billig USB stick til 149 kr i H&N og så bruge computeren til at se Ramasjang (MPEG-4) ?

Nej den er til mpeg2

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-03-10 19:37

Jeg har sådan en:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2031653&sw=haup

Der følger et program til PC'en med, som kan bruges til at se og optage TV, det hedder WinTV og fungerer ok. Jeg har Vista på PC'en, dens MediaCenter kan også vise TV, men kun MPEG2 kanalerne.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-03-10 23:18
Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-03-10 00:37

Jeg købte en USB-tuner, DVB_T i Aldi til ca. 200,- og med den kan jeg se DR1,DR2,DRk,DRramasjang,DRhd,TV2,TV2 syd
Jeg ved ikke om det er MPEG 2 eller 4, men den virker fint!
Følgende link henviser til fabrikant og måske også sælger:
http://unisupport.net/?product/index/ipn/219

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 25-03-10 19:15

Til Privatdk.

Jeg har kun 1 TDC kort og det bruger jeg i selector, det jeg mangler er et pci kort som understøtter mit winows medie center når der skal optages, det gør det pci kort som er omtalt først i tråden ikke

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-10 19:25

Så køber du en boks mere

Den HAR software...

Voila - problem løst....

Citat
det gør det pci kort som er omtalt først i tråden ikke

Det er der så nogle af de andre nævnte der gør - men der skal stadig software til....

Kommentar
Fra : kimEngelby

Dato : 26-03-10 06:28

når man bruger usb sticks kun softwaren der bestemmer om det er mpeg2/mpeg4/analog og med WMC får du alle 3 mulighedder, bruger det selv i skandinavien og sydeuropa

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 26-03-10 17:44

Til refi.

Ha Ha den var god.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 21-04-10 12:53

Et DVB kort fungerer på samme måde som en netværkskort
Det eneste kortet det gør er at det sender signalet videre.
Kortet er fuldstænding ligeglad med mpeg2/mpeg4

Det er 100% et spørgsmål om software.

dvs at alle dvb kort kan håndtere mpeg4
Det er FØRST når vi skifter til dvb-t2 at der skal skiftet tuner.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-04-10 18:43

@bog, det er ikke rigtigt. Der er forskel på om et kort eller (mere generelt) en TV-Tuner kan håndtere MPEG2 eller MPEG4.
Hvis du f.eks: kikker på:
http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970699
Kan du se at nogen af dem kun er til MPEG2 andre er både til MPEG2 og MPEG4. Og det er ikke blot et spørgsmål om software på PC'en.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 22-04-10 08:33

Det er fordi at selve softwaren der følger med KUN er til mpeg2
her er løsningen med mpeg4 http://www.divx.com/en/win

Som sagt fungere tuneren på samme måde som et netværkskort

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 300 point
Dato : 22-04-10 17:38

Kan du lukke dette indlæg??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-04-10 19:51

På samme måde som der findes forskellige standarder for trådløs net, f.eks. 802.11g og 802.11n, findes der forskellige standarder for DVB-T, f.eks. MPEG2 og MPEG4. OG ikke alle trådløse modtagere supporterer alle trådløse standarder, og ikke alle TV-tunere supporterer alle TV standarder.

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 07-05-10 15:48

PrivateDK synes at træffe afgørelsen for mig - jeg kommer nok ikke videre p.t.