/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Mondeo
Fra : Fonzi11
Vist : 1762 gange
100 point
Dato : 24-03-10 09:49

Hjælp!!!

Jeg har et problem med at central-låsen selv låser mit bagagerum op når jeg sætter mig ind i bilen og starter den. Jeg har prøvet at tage batteriet ud af fjernebetjeningen, for at "nulstille", men uden at det hjalp...

Hvad skal jeg gøre ?

På forhånd tak

Anders

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 24-03-10 10:09

Åbner den bagagerumsklappen,eller låser den bare op
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 10:09

Det lyder som om det er styreboksen den er gal med, den ville jeg lige få testet hvis jeg var dig, for det kan også være et kabel, der er kortsluttet

Kommentar
Fra : Fonzi11

Dato : 24-03-10 10:20

Den låser bare op.... Sidste gang tog jeg også bare batteriet ud og så var den klaret.. Men ikke denne gang, desværre...

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 24-03-10 11:38

Skal den ikke også gøre det.
Når jeg låser mine døre (central låse) låser alle 4 døre,tankdækslet samt bagerumsklappen.
Når jeg låser dørene op,frigøres låsen til bagagerumsklappen samt tankdækslet også.
Medens du kører,behøves bagagerumsklappen vel ikke at være låst.
vvdriver
Kører ikke Ford,men vw

Kommentar
Fra : Fonzi11

Dato : 24-03-10 11:52

VW Driver...

Jeg tror ikke helt du er med på mit problem. Jeg har også centrallås og denne åbner og låser også døre, tankdæksel og bagagerum... Men når jeg låser op med fjernbetjening låser alle døre, tank og bagagerum op som det skal. Men når jeg sætter nøglen i tændningen og starter motoren, så klikker låsen op i bagagerummet. Klappen åbner ikke, det er kun låsen der klikker op. Det medfører jeg får signal i instrumentbord for åben klap, lyset i loftet bagi blinker (stationcar) og bagageklappen er sluppet af låsen, kan dog ikke gå op helt, da den stadig sidder lidt fast (tappen holder fast i den runde ring) Men det bevirker at når jeg eks. kører over et fartbump, ryger klappen den lille cm op og ned...

Tror Nordsted1 er inde på noget af det rigtige..

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 24-03-10 12:33

Ok..anlægget er nok lidt mere avanceret end på min dyt.
vvdriver