/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
ip-kamera
Fra : KennethD01
Vist : 1168 gange
60 point
Dato : 24-03-10 01:00

er der nogen der ved om man kan koble et ip-kamera til mobiltbredbånd
for vil gerne ha overvågning i mit sommer hus men der er ikke noget internet så der er kun mobilt 3internet

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 24-03-10 12:08

Hejsa

Der er ikke mange på markedet af den type men her er et rimeligt godt IP camera som kan anvendes http://www.3g.co.uk/PR/March2008/5913.htm eller denne udendørsmodel http://www.a-link.com/IPC2OUT-3G.html

Bluesky

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-10 12:12

Ja det kan du godt! - "3" har en mobilenhed med både 4 ports LAN og trådløs 2,4 GHz til PC, så her får du flere muligheder på en gang, i sommerhuset.

Men en anden og måske bedre løsning er et overvågningsanlæg, med flere tilslutninger for kamera. Jeg købte i sommers, en modtager med 4 kamera og alt til tilslutningen. Den kunne så tilgås via internettet, eller den kunne sende løbende billeder til en hjemmeside.
Alt bliver optaget på en harddisk, og slettes automatisk efter et fastsat tidsperiode.
Hvert kamera kunne indstilles til at have bevægelseszonei billedfeltet, så en bevægelse ville slå alarm, via tilkoblet alarmanlæg eller via e-mail.
Alle kamera er i farver og med nigthvision. Dette anlæg kostede mig ca. 1500 kr på QXL, og alt var nyt.

Alarmselskaber har også alarmer der er basseret på mobilt netværk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-10 15:14

Og tag så lige højde for at mobilbredbåndsnettet SLET IKKE er stabilt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-03-10 17:22

kan bla. købes i metro https://eualarm.tv/

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 24-03-10 21:27

Lige en bemærkning til trådløse alarmerog alarmer med GSM modul i stedet for fastnet, - det er lidt en falsk tryghed, da alle trådløse alarmer kan 'lægges ned' med en jammer. Kun fortrådede anlæg er helt sikre, især hvis de så også er overvågede.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-03-10 16:26

Hmmmm! - Fortrådet anlæg kan nedlægges med en simpel bidetang. - Det er så straks lidt værre med et radio basseret anlæg, hvis man ikke kender frekvensen.

For den der vil, kan alt ødelægges!!!

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-03-10 20:44

Severino du vrøvler, alle prof'er kender frekvensen på en GSM tlf. hvis den bliver jammet medens tyveriet pågår kommer der ingen alarm, det samme med trådløse tyverialarmer, de ligger alle på nogle godkendte frekvenser og kan derfor jammes og bliver det også, enhver østeuropæer med respekt for sig selv har en jammer, kan i øvrigt også købes til at jamme GPS signaler med. Du kan ikke nedlægge en overvåget alarm med en bidetang, hvis et tlf. kabel bliver klippet kommer der en alarm inden for få millisekunder - kommer selvfølgelig an på alarmens pris