/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Standard Browser
Fra : Monsen1234
Vist : 2716 gange
200 point
Dato : 23-03-10 22:56

Hvad er en Standard Browser, jeg har Explore og Firefox installeret, jeg bruger altid Firefox, men min Standard Browser er Explore, jeg har prøver at skifte til at min Firefox skulle være Standard Browser men der er jo ingen forskel, så hvad og hvorfor hedder det en Standard Browser og hvorfor skal den ene være en Standard Browser man kan jo skifte mellem dem som man har lyst.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-10 22:58

Det er som standard for andre programmer, f.eks mail prg, ved klik på link i mail åbner standard browser

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 23-03-10 23:03

Og ja du kan skifte som du har lyst, men jeg foretrækker nu IE som standard og FF som anden browser, der er mange ting der ikke vises i FF som i IE f.eks. Kandu siden, ja man kunne jo bruge IE Tab, så virker det fint...

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 23-03-10 23:10

Tak for svaret Klaudi. Jeg er bare ret vild med FF der er mange muligheder i den, f.eks. man kan fjerne reklamer og et vælg af andre tilføjelser.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-10 23:15

Velbekommen

Ja det er rigtigt der er mange addons til FF, den med reklamerne,
der bruger jeg http://simple-adblock.com/ til IE og HostsMan, det virker fint...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-10 23:42

Er du her endnu? Du kan sætte Firefox som standard browser i Indstillinger og fanen Avanceret, sæt markering i at den skal undersøge om den er standard browser og klik bagefter Undersøg nu, så burde skiftet ske når siger Ja til det.
I Internet Explorer kan du fjerne markeringen ved at den skal være standard browser, du klikker på Funktioner og Indstillinger, klik på fanen Programmer der finder du linjen hvor du kan fjerne markering.
Tredie mulighed er under Program adgang og standarder, der kan du også vælge Firefox frem for Internet Explorer og som Klaudi har fortalt, så kan du stadig bruge Internet Explorers muligheder med I.E.tab tilføjelsen til Firefox, det virker hurtigere og bedre end at bruge Internet Explorer som selvstændig program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-10 23:57

Monsen skriver jo "jeg har prøver at skifte til at min Firefox skulle være Standard Browser men der er jo ingen forskel"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-10 23:59

Og du "glemte" at fortælle om Program adgang og standarder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 00:01

Næe der blev spurgt om "Hvad er en Standard Browser"