/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Pure AV optisk kabel
Fra : steffen15
Vist : 1233 gange
100 point
Dato : 23-03-10 21:25

Hej jeg har købt dette nye kabel i dag http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor/AD20000QN2M/pure-av-optisk-kabel

fordi det skulle give en rigtig god lyd mellem mit Lg pq6500 og min blue ray afspiller...

men synes ikke jeg kan høre noget anderledes???
er der nogle instillinger man skal ændre på blue ray afspiller/tv før det virker.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-10 21:52

hvad sammenligner du med?
idéen med et optisk kabel er at det ikke er følsomt over for støj, men hvis du sammenligner med et godt skærmet elektrisk kabel er der næppe den store forskel

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-10 21:52

Du kan jo ikke få bedre lyd end tv kan give, og det er normalt dårligt, du skal have en Soundbar eller et ordentligt Surround anlæg før det bliver godt...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-10 21:55

AV FOR POKKER, fik lige set prisen på dit kabel, du er godt nok blevet tørret

http://www.avxperten.dk/audiokabler/optisk-kabel/optisk-kabel.asp?gclid=CLWshdDgz6ACFUOF3god9zBJ3w

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:09

Hej gav 45 kr for det da jeg selv arbejder i giganten ..troede lyden blev bedre end den var igennem hdmi (-: men der har jeg åbenbart taget fejl så hehe

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 23-03-10 22:16

hdmi er også digitalt, så ingen forskel

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:19

Tak for svaret EXTERMINATOR. Der blev jeg klogere

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-10 22:22

det er altid en god dag når man bliver klogere

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:23

Nemlig (-:

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-03-10 22:30

Ellers kan du ringe til 70 255 255 og bestille tid!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-10 22:35

Må sku da ikke håbe at man bliver betjent af dig i "giganten" når du ikke aner en skid om det

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:39

Mener ikke jeg har skrevet jeg er radio og tv sælger .. Sælger pc'er

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-10 22:40

@ severino: tror du det hjælper når jeg har tinitus

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-10 22:42

pc bruger da også digitale hdmi kabler og digitale optiske kabler

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:44

De pc'er vi har har kun hdmi.. Men det er osse lige meget man lære så længe man lever

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:49

men skal på noget grafikkort/lydkort kursus i maj så håber jeg bliver lidt klogere på det

god aften. // og tak//

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-10 22:49

det er ikke pænt at lyve!!!!!
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar/ASM98OQF7GFYN/acer-aspire-stationar-pc?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Interface/forbindelser
TV udgang    HDMI
USB 2.0    9
Esata    Ja
Netværkskort type    Ja
Trådløs interface    Nej
Andet    S/PDIF

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-10 22:52

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:56

æhh hvad lyver jeg om??? skrev at de pcer vi havde ikke havde andeT end hdli som tvudgang??

jeg kender ikke meget til det ,!! det er vel iorden. og lige en anden ting vi har ikke alle de pcer i vores varehus som er på internet butikken

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 22:58

Ups hdmi.. plejer i at køre på folk som spørger om ting her inde??

hvis jeg vidste det havde jeg ikke brugt point på at spørge om det!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-10 22:59

joker lidt sorry

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 23:00

Det er da helt iorden

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-03-10 23:01

Vær godt ved mig er ny inden for faget