/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
opholdsregler hos andre
Fra : statisten
Vist : 609 gange
20 point
Dato : 23-03-10 13:28

Hejsa skal hører om der er en her der kan svarer på om hvor længe man må opholde sig hos en ven eller veninde inden at kommunen kan begynde at blande sig.. har fået flere versioner men vil ikke skrive nogle af dem her da der så ikke er nogen der bliver præget af det..

Håber på at få svar

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 13:42

Så enkelt er det ikke. Du skal give flere oplysninger. Men som udgangspunkt kan du opholde dig hele livet hos dine venner, hvis du er tilmeldt folkeregisteret et sted i landet (og de kan holde dig ud så længe) Men der er mange muligheder for fusk og svindel, så dine oplysninger er ikke tilstrækkelige til præcist at besvare dit spørgsmål

Kommentar
Fra : statisten

Dato : 23-03-10 13:51

det går ud på at jeg opholdermig hos en veninde på hendes adresse og overnatter der.. Jeg har min egen adresse i en anden kommune (folkeregister adresse) så det bunder ud i hvor mange dage man kan overnatte/opholde sig på den anden adresse før kommunen kan gå ind og fjerne tilskud mm til den person som bor på den adresse

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-03-10 13:56

Hej Jørn... du er opdaget, så du kan ligesågodt flytte med det samme!

Kommentar
Fra : statisten

Dato : 23-03-10 13:57

jørn??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 14:19

Altså plat og svindel...Du søger bare hvor grænsen går. Det beror heldigvis på et konkret skøn fra kommunens side, så jeg vil da håbe I blir knaldet. De penge I uretmæssigt tilegner jer, kunne gøre godt hos en anden, som ikke platter systemet

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 23-03-10 14:47

Det kommer udelukkende an på, om kommunen vil skønne, at du bor på adressen og det er individuelt fra sag til sag, så det kan man ikke komme med et endegyldigt svar på.

Det vil komme an på om man skønner der er fælles husholdning, om den der ikke er tilmeldt adressen bidrager til udgifterne, om parterne lever sammen i et ægteskabslignende forhold....

men et tip...det vil dreje sig om meget få sammenhængende dage om måneden der vil kunne accepteres
På linie med hvad der kan sidestilles med en overnattende gæst i ny og næ.

Godkendelse af svar
Fra : statisten

Dato : 23-03-10 14:58

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : statisten

Dato : 23-03-10 14:59

og til krummen så nej det er nemlig ikke plat og svindel der er ikke noget forhold det er ren og skær at jeg er her for at slappe af og være væk hjemmefra og så er der så behageligt i jylland hehe

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 15:02

Tjae....det skal du jo sige. I øvrigt svarede jeg det samme som Dova, at det beror på et konkret skøn fra kommunens side.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-03-10 15:03

Der er ingen regler for hvor længe du må opholde dig hos en veninde.
Jeg må godt flytte til København og bo hos min fætter lige så længe jeg vil.

hawaii7

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 15:16

Citat
Der er ingen regler for hvor længe du må opholde dig hos en veninde
Hawaii har som sædvanlig ikke forstået spørgsmålet. Jo Hawaii der er regler for hvor længe man må opholde sig hos en veninde...men disse regler afhænger af flere forhold i øvrigt...jvf. Dovas svar

I øvrigt var det ikke hos spørges fætter vedkommende skulle opholde sig...så dit indlæg er au meningsløst