/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pletter på fliser
Fra : morkaren01
Vist : 2757 gange
100 point
Dato : 22-03-10 21:48

Hej
Jeg har hvide pletter på mine sten/fliser rødmix. Hvordan kan jeg fjerne disse pletter? Og hvorfor kommer de. Det er som om de kommer der hvor der er meget skygge. Kan jeg gøre noget for at forhindre dem i at komme?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-10 21:55

Det er en form for gråalger du har , og de kan godt være ret
vanskelige at fjerne. Følgende metode giver et rimeligt resultat.

Strø et tyndt lag sand ud over fliserne. Gennemvæd med en blanding
af Borup Klorrengøring/Klorin
blandet med vand i forholdet 1:1. Hold sandet opfugtet med
blandingen 2-3 timer, og skrub
så fliserne grundigt med en stiv kost eller gulvskrubbe, medens
sandet bruges som
"slibemiddel" sammen med klorblandingen. Skyl efter med rent vand.

herfra http://www.ask-alex.dk/vis/Haandbogen/Rengoering/Rengoering/pletter-p-aring%3B-fliser/0/3483