/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kage ?
Fra : bublebee
Vist : 3831 gange
100 point
Dato : 22-03-10 13:47

Jeg har engang fået sådan noget lækkert chokoladekage noget.
Det var ligesom om halvdelen af den var bagt og den anden halvdel var frosset i fryseeren. ?
Nogen der kender den opskrift ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-10 13:50

Jeg er meget i tvivl, men altså nogle kommer tiramisu i fryseren før servering

http://www.italy.dk/mad/tiramisu.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-10 13:51

Her er en anden variant, hvor der også står noget om fryser

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=2216

(men jeg er nu stadig i tvivl om det er den kage?)

Kan du huske nogle ingredienser??

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 13:54

Jeg kan foreslå http://www.arla.dk/Karolines-Kokken/Opskrifter/Frossen-nodderoulade/

- jeg har den i Karolines kogebog - den er bare MUMS

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 13:56

Det var noget chokoladekage agtig noget.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 14:00

Nougatcreme er da chokolageagtigt

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 14:02

Hehe det er rigtig :) og smager skøøønt.
Men det var nærmest rigtig chokoladekage hvor bunden var bagt og resten frosset.

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 22-03-10 14:07

Har opskriften liggende som .pdf.
Hvis du giver mig en mail adresse kan jeg sende den.

Ellers er der noget ligenden he:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=27831

Går også under navnet Italiensk trøffelkage!

Husk at den kan være svær at skære, derfor kommes den i fryseren 30 min før den skal serveres!

ps. Hindbær-coli går virkelig godt til, samt et stykke vanilje is!
Hinbær-Coli laver du ved at koge nogle hindbær evt. frosne, og tilsætte en lille smule flourmelies.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 14:17

min mail er jane@zaber-knudsen.dk

Lyder nu lækkert

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-10 14:29

Ej altså vi andre må da også eje den opskrift, kan den ikke blive kopieret ind her

Altid dejligt med noget fornyelse

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 14:33

Citat
Ej altså vi andre må da også eje den opskrift, kan den ikke blive kopieret ind her

Tænkte lige det samme Nordsted ...

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 22-03-10 14:40

Amen s lad Gå, SRY:

Fandt den på nettet, hedder ikke italiensk trøffel-kage, men Italiensk chokoladetrøffel-kage
:
http://www.therasmussens.dk/Susanne/Opskrifter/chokoladekage.htm

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 14:44

årh den lyder god - og mere rigtig egentlig :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-10 14:46

Mums, den er straks smidt i foretrukne, mange tak for den

Meeen lige et spørgsmål.... hvor kommer fryseren ind i billedet

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 14:47

Det lyder lækkert, gode ingredienser
- den vil jeg prøve en dag....

- men ingen frossen del

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 22-03-10 14:48

og Pinje-kærner kan altså undlades, eller erstattes med mandler, Ristet mandler, revet hvid chokolade eller hvad man nu har lyst til.
Men somsagt er hindbær coli næsten et must, da det lidt syrlige hindbær går super godt til den tunge chokoladekage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-10 14:51

Citat
super godt til den tunge chokoladekage.

Ha ha, man kan da bare skærer mindre stykker

(jeg ved godt hvad du mener)

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 22-03-10 14:51

Det med fryseren er et tip jeg fik da jeg arbejdet som cater (catering) :), da det skulle se flot ud når den blev serveret som potions anretning.
PS. Kagen er fryseegnet, ellers skal den blive i køleskabet :)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 14:55

Kan være det øverste var køleskabskoldt. Det var blødt som ikke bagt dej og koldt.
Er nogle år siden efterhånden nemlig. Men den der skal da lige prøves af :)

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 14:56

Godt indsidder tip onetime

- men spørgsmålet lød således

Citat
halvdelen af den var bagt og den anden halvdel var frosset

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 15:03

Okay, man har et standpunkt til man tager et nyt

- det var måske dig (og ikke kagen) der var stiv, for et par år siden

SORRY jeg måtte lige ud med det (kun for sjov)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 15:08

hehe nej var desværre ikke stiv gg :) ikke lige der i hvert tilfælde.
Har hele tiden husket den som frossen, men man kunne godt stikke i det, så måske det alligevel bare var fra køleskab.

Puuhaa den hukommelse altsp.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-03-10 18:01

Jeg har opskriften på Verdens Bedste chokolade-drøn!

Truntes Vulkankage.

Vanille-softice og hindbær-puré.

Anret hindbærpuré på tallerken/asiet læg flot udskåret chokoladekage på, og et par kugler softice. Pynt evt. med eksotiske frugter, f.eks. karambole i skiver.

Måååms!

Vil liige checke, om ikke jeg har opskriften herinde.