/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvor er spejlrefleks billigst?
Fra : Marc88
Vist : 472 gange
35 point
Dato : 22-03-10 05:29

Hej alle!

Jeg står og skal investere i et sony a850. Det koster ca. 13600 (det billigste jeg har set på nettet) for huset i dk. På amazon.com kan man for USD2000 få hus + stativer + rensegrej + taske + 16 gb kort. Men hvis det bliver taget i tolden, bliver det en dyr fornøjelse. Skal til usa om 2 måneder, så har tænkt mig at købe det der. Har jeg ret i at usa er det billigste sted At købe srl kamera?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-10 07:58

Citat
Men hvis det bliver taget i tolden, bliver det en dyr fornøjelse

Det bliver det også selvom du SELV henter det

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 22-03-10 08:25
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-03-10 09:02

Du slipper jo ikke for at fortolde det, bare fordi du har det i kufferten istedet for at få det sendt som pakke, som refi ganske rigtigt pointerer.

Så spørgsmålet er hvilken præmis du stiller op for prisen, skal det være med eller uden svindel?

Hvis du er ligeglad med regler og lovgivning, så er jeg sikker på du kan få det meget billigere ved at kontakte nogen der køber ind i andre menneskers hjem

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 22-03-10 23:28

En ting er at købe kameraet - en anden ting er, hvis der bliver behov for service. Jeg kender ikke Sonys politik på området, men flere andre producenter har den helt klare politik, at garanti nok er Worldwide - men den ydes fra købslandet. Nogle firmaer vil heler ikke udenfor garantien reparere på udstyr købt udenfor EU.
Så virker det - og klarer du selv firmware-opgraderinger kan der være penge at spare ved at købe over there, men bliver der problemer er det bare bad luck
Og så skal du jo også huske at fortælle tolderne, hvis du har købt mere end du toldfrit må indføre (kr 3250)

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 23-03-10 09:29

Hej alle,

Tak for jeres svar.

Jeg er ganske klar over at man skal betale told, selvom jeg henter det selv. Jeg glemte at informere jer om at jeg skal rejse med en kammerat der er ameriansk statsborger, saa der eringen problemer med selv at hente

Har jeg ret i at usa er det billigste sted At købe srl kamera? eller er der andre lande eller kamera webshops hvor det er billigt.

Tak.

Hilsen Marc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-10 09:43

Hvis du også kender en Kineser er det sikkert billigere der

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 24-03-10 18:45

din jagt på billigt kan ende med noget lort der har været solgt en gang