/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ledninger og væg
Fra : tango1
Vist : 659 gange
40 point
Dato : 21-03-10 20:27

hej alle
må man fræse en ledning ind i væggen og dække den, den er ca 1 cm tyk, og forsynder 6 andre stikkontakter. der er ikke 380 volt i.
mvh Ann

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-03-10 20:40

Det kommer an på hvilken type ledning/kabel det er, og om der evt. er stikprop i den ene ende, eller om den ligger mellem 2 indmuret stikkontakter.

MVH

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-03-10 20:41

Det ved den Aut - EL-instalatør der skal tilslutte kablet...

De faste instalationer mu du kke selv lave.

Men bortset fra dette, må visse typer af kabler indmures.

vh Ben

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-03-10 21:35

det må du gerne, hvis altså det er et installationskabel. hvis det er en almindelig ledning med stik i enderne må du under ingen omstændigheder gøre det. men da du skriver at den forsyner flere stikkontakter, går jeg ud fra, at det er rigtig installationskabel.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-03-10 07:14

du bliver nød til at komme med nogle flere oplysninger
1 ledning eller kabel
2 hvorfra vil du tage strømmer fra et 400v (16a) stik?
3 i hvlken rum er det og er det fordi du skal have nyt køkken ?

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 03-04-10 09:57

Kabler må godt mures ind ......

Bassebo...