/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
tekst til kort til guldbryllup
Fra : ReginaMor
Vist : 53841 gange
50 point
Dato : 21-03-10 17:35

Hej.
Er der nogen der har en god tekst til et guldbryllupskort.
tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-10 18:01

Tillykke

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 21-03-10 18:38
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-03-10 19:09

Hmm, måske kan du bruge noget af dette:

Tankerne tilbage går,
rundet har I femti år,
siden I to lykken fandt,
stærke bånd jer sammen bandt
livets parløb har I løbet
Kærlighed var med i købet
Venskab binder særlig tæt
Når livet ikke er så let
Vi vil ønske at I to får
sammen mange flere år

Tillykke med Guldbrylluppet

ELLER hvis I er børn eller børnebørn af parret:

Som tiden dog iler, et halvt hundred år
er gået, man ikke det helt forstår.
En ung mand og kvinde i troskabens ånd
svor kærlig at vandre frem hånd i hånd.
Et hjem er opbygget - en sikker havn,
hvor kærlighed råder af navn og af gavn.
Iblandt hvis der rumler lidt kiv og lidt strid,
man ved dog at bagved er tonen blid.
En ung mand og kvinde med grånende hår,
en krop den kan ældes, men ungdom består
Tillykke til jer kære Guldbrudepar,
og tak for det liv I os givet har.
At skønne på lykken og det vi har kært,
at tro på det gode har I os lært.

ellers kan du måske også finde noget på www.festsange.dk

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 21-03-10 21:04

Hvis du har et godt billede af Guldbrudeparret - det skal måske forstøres lidt.

Køb noget guldkarton, skær det ud i telegram størrelse. Klip et hjerte på forsiden, sæt det søde billede ind i hjertet. Skær noget almindeligt hvidt kopipapir i samme størrelse som guldkartonen, og lim det ind i, så bagsiden af billedet er dækket. Nu kan du skrive på side 3 - altså ikke der hvor billedet er klisteret på.

På forsiden - der hvor billedet er kan du f.eks. skrive: I anledningen af "Anna og Holger" Guldbryllup. Tillykke med dagen(husk dato)

Hvis du har små billeder af deres børn/ børnebørn/deres interesser/ kolonihave ol. kan de klistres uden på kortet. Du kan også tegne, eller klister små blomster og hjerter på.

Jeg har prøvet det flere gange, med stor tilfredshed hos modtagerene og så var teksten inden i pludselig ligegyldig(der skriver man bare det sædvanlige Kære... tillykke med dagen)

Når kortet bliver taget op af kuverten, er det pludselig meget personligt, og ofte siger billeder mere end ord