/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Kort til pc til poi TomTom ????
Fra : hjerterum
Vist : 1339 gange
100 point
Dato : 20-03-10 22:23

Jeg har lige nu Mapsource på min pc til brug af alle mine adresser ca 300 som jeg så overføre til min garmin, men hvis jeg nu køber en TomTom gps hvad slags kort bruger man så til sin pc når man skal have lavet sine poi filer .....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 22:55

Programmet TomTom home bør du hente og installere på din computer, derefter kobler du gps og computer sammen med usb kabel som er i æsken når du køber, TomTom home bruges til at opdatere din TomTom gps og det er også billigere at købe nye kort gennem programmet som er helt gratis at hente og bruge: http://www.tomtom.com/support/category.php?ID=3&Language=14&FID=10498

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-03-10 00:18

Citat
hvad slags kort bruger man så til sin pc når man skal have lavet sine poi filer

man kan lave det direkte i tomtom home, men det er meget nemmere bare at bruge google maps til at lave dem i

google maps virker med de fleste gps systemer, bla. mio, garmin. tomtom, navigon, motorola ............
også til de specielle bilsystemer (mercedes, bmw ....)

men du skal stadig have tomtom home installeret for at kunne overføre dem

1. installer tomtom home
2. åbn google maps
3. søg efter f.eks stevns klint
4. klik på send (det lille brev øverst til højre)
5. vælg gps
6 vælg din model og send

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 21-03-10 11:49

Hvordan laver du selv en markering i google maps, og kan jeg overføre alle de poi adresser jeg har fra mapsource til google maps.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 21-03-10 15:39

Citat
Hvordan laver du selv en markering i google maps

den nemmeste måde at at bruge søgefeltet og så klikke på den røde markør og vælge gem på..
der vælger du dit kort (eller opret nyt hvis du ikke har et i forvejen)

er ikke sikker på om du kan overføre fra mapsource til google maps, den kan vist kun overføre til google earth

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 21-03-10 18:39

Tak for svaret EXTERMINATOR.