/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk mellem 2 pc - win2k/winNT - Igen~
Fra : CADmageren
Vist : 363 gange
200 point
Dato : 29-04-03 19:30

Dette emne er der svaret på mange gange før, men....

Jeg har en Win2000 og en WinNt der kører DHCP gennem en TDC/ADSL router.

Jeg har sat deling op, og godt logge på hver sin maskine og omvendt. Jeg kan også browse på den anden PC. MEN jeg har problemer med at overfører størrer filer (ca. +100k!!!) Den tygger længe over sagen, og kommer til sidst med en fejlmeddelelse: "Det angivne netværksnavn er ikke til rådighed længere".

Jeg har ingen problemer med at uploade en 10mb fil til mit WEBhotel, og downloade til den anden pc.
Har reinstalleret samtlige drivere på begge pc'ere
Hjæææææææææææælp.

Kan det have noget med pakkestørrelser at gøre?

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 19:40
Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 29-04-03 20:43

Hej CADmageren;

Sjovt at du lige skulle stille det spørgsmål! Jeg har selv haft præcis det samme problem idag mellem 2 W2K PCer.

Jeg kunne overføre små filer fra min bærbare - men databaser! No way!

Jeg har prøvet præcis som du at afinstallere netkort, und so weider, und so weider. Ingen resultat!

Jeg gætter på, at du har en Realtek chip på det ene; eller begge; netkort.
Jeg løste problemet ved, at på www.zitech.dk under Support at hente en komplet driverpakke til præcis Realtek Chip.

Efter installation af denne driverpakke var alle problemer løst! Mit gæt er, at den godt nok viser at den kører 100 mbit; men at den reelt har problemer med at håndtere denne hastighed! Bufferen løber fuld - og den kan ikke "finde ud af" at få re-transmitteret pakkerne. At den ikke har problemer på internettet skyldes trods alt, at du her højst kan pine en 10 mbit. forbindelse ud af systemet - og så er der ingen problemer.

Har du Realtek chip på netkortet; det kan ses under Netværksforbindelse; så prøv ovenstående link.

Håber du får held med sagen.

/MVH Smitty

Annuller spørgsmålet
Fra : CADmageren

Dato : 23-01-06 08:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål