/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Mental træthed
Fra : nusa
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 19-03-10 20:11

Er der nogle af jer, der kan give mig nogle forslag til at aktivere min hvalp (ca. 6 måneder)? Vi har prøvet at vende en dyb spisetallerken og lægge nogl godbidder under den, og det tog virkelig nogle søm ud af hvalpen, den var godt træt bagefter. Men vi vll dog gerne have nogle flere ting, som vi evt. kunne prøve.
Er der nogle ting, der vil udfordre den å samme måde?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-03-10 20:16

- gå en tur...

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 19-03-10 20:20

Her er en del, dog på engelsk, men kan vel oversættes med google hvis man ikke kan sproget.

http://www.dogplay.com/index.html

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-03-10 20:21

Nu fortæller du jo ikke hvad slags hund det er, men er der noget der giver mental træthed hos hunde, så er det at gå spor.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-03-10 20:21

Ja, man kan blive helt træt , hvis man skal opliste alle muligheder, men her er et par stykker:

Køb diverse gummidimser, de solide, som jeg køber ved dyrlægen, som man kan putte godbidder indeni.

Marvben

Gummi kødben, med hul i, som kan fyldes med godbidder, og forsegles med smørreost eller leverpostej.

Server, morgenmaden spredt udover haven eller lejligheden.

Jeg har også i hvalpetiden. lavet toiletruller som jeg har fyldt med godbidder og forseglet med flødeost, den spiser dog også rullen, men det gør dog mindre.

Det som King kong og andre solide gummidimser er gode til, er at det tager alligevel lang tid at få alt ud og det kræver alligevel lidt tungeballet, at få alt ud, og ikke mindst- de er ikke farlige for hunden.

held og lykke med det videre forløb

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-03-10 06:57

en 1.5l coca-cola flaske med godbider i

du kan købe adskillige aktivering ting til hunde terninger bolde plader og meget mere
http://www.dogcity.dk/lege-460/aktivitetslegetoej-58/?gclid=CKaF26jSxqACFUmYzAodNWxxLg

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 20-03-10 13:18

Har selv en hvalp på 7 mdr med masser af energi. Jeg har siden han var 9-10 uger ladet ham finde al sin mad, eller i det mindste arbejde for den: Spredt ud i haven eller i lejligheden, eller proppet ind i en foderbold, som skal skubbes rundt for at foderet kommer ud.
I går viste jeg ham en lækker godbid og lagde så et viskestykke over. Der gik noget tid (og en masse mentalt krudt) før han fandt ud af at grave godbidden frem. Den øvelse kan du gentage flere gange. Jeg plejer også at lade ham sidde i køkkenet mens jeg gemmer små stykker pølse eller godbidder rundt omkring i lejligheden. Derefter lukker jeg ham ud og siger "Søøg" - så går han rundt i lejligheden i lang tid og bruger sin snude for at finde godbidderne.
Når han skal være alene hjemme, får han en oksebensknogle proppet med leverpostej, som har ligget i fryseren natten over. Der går også nogen tid med at få slikket rørknoglen ren