/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
HJÆLP
Fra : bublebee
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 19-03-10 10:36

Vi fik igår indleveret 2 døde hunde her ved dyrlægen hvor jeg arbejder. De er i så dårlig stand efter at være blevet kørt ned af toget at vi ikke kan finde chip eller andre mærker.
Den ene er en schæfer agtig bl. ved navn Andy
den anden er mindre og terrier agtig ved navn Lars Gynther.

Vi kan ikke finde nogle efterlysninger på dem nogen steder.

HJælp hjælp.

Mvh Jane - dyrlægeringen i aarup

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-10 10:38

En annonce i et lokal avis vil måske finde frem til den rette ejer
En trist oplevelse.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-10 10:44

Ja for har prøvet ved politiet, dyrenes beskyttelse osv. Ingen har efterlyst 2 hunde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 10:48

Prøv også at spørge ved Falck

Hvor er det trist

Måske ejeren slet ikke vil findes, det er jo ulovligt at lade hundene gå løs omkring, og han kan få en bøde??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 10:49

Måske andre dyrlæger i området, kender til hundende. Hvis de er blevet vacc må en dyrlæge jo kende til dem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-10 10:51

Citat
Prøv også at spørge ved Falck

Hvor i himlens navn skulle de vide hvem der ejer hundene

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-10 10:55

Ja har desværre også lidt på fornemmelsen at det er nogen der ikke vil findes. Hundende kom jo underligt nok også fra samme adresse.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-10 11:05

Citat
Hundende kom jo underligt nok også fra samme adresse.

Jamen jamen så er det vel "bare" at finde et tlf. nr. i telefonbogen og prøve af den vej

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-10 11:08

Hende der dukker op på adresse søgningen bor der ikke mere.
Telefon numrene på halsbåndende eksistere ikke mere. Det er bestemt ikke en nem eftersøgning

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-10 11:22

Citat
Hende der dukker op på adresse søgningen bor der ikke mere.

Så kan i få oplyst hendes nye adresse på folkeregisteret.

Kommentar
Fra : ttharald

Dato : 19-03-10 12:18

Helt ærligt, hvis der er nogen, som mangler deres hunde, skal de nok finde en måde at få oplysninger på, hvor de er blevet af. Det ville jo nok være naturligt at ringe til Falck og efterspørge der, da de tager sig af trafikdræbte dyr, piaskov, men i sidste ende er problemet vel heller ikke større end at nogen måske bare ikke ER interesseret. Hvorfor så bruge så meget energi på det. En bekymret ejer ville nok selv sørge for at have adressen i orden.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-10 14:15

Problemet er at denne ejer skal betale for bortskaffelse af de døde dyr, samt der foreligger bøde for at lade dem løbe løst rundt sådan.
Og hvilken dum ejer har vi lige fat i her, som åbenbart er ligeglad med sine dyr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 14:29

Jane, som jeg skrev kl. 10.48, ejeren vil slet ikke findes, netop pga bøden og bortskaffelsen

Det er da også et underligt/trist sammentræf, at begge hunde er blevet kørt over af toget, mon ikke der er lagt der for at det skulle ligne et uheld...

Har i som klinik ikke en form for forsikring, der kan dække jeres udgifter??

Piaskov....ttharald har svaret for mig.... det er heller ikke usædvanligt at folk ringer til Falck hvis de ser omstrejfende løse hunde (folk ved godt politiet intet gør), så Falck kunne godt være informeret om, hvor hundene kunne være set, før de blev "påkørt", det kunne så have givet et fingerpreg om hvor de hørte til

Håber aldrig den hundeejer køber sig nye dyr

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-10 21:28

Ja det er frygteligt at der er sådanne mennesker. Og ja meget mystisk at begge hunde blev kørt ned samme sted - og uhyggeligt.