/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Plastik i gulvet
Fra : Rustica.dk
Vist : 818 gange
140 point
Dato : 17-03-10 16:52

Hejsa Kandu-er.

Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe mig med en nok simpelt spørgsmål.

Det dampspærs plastik jeg har er det det samme som jeg kan bruge til at lægge i ved renovering af min betongulv ?
Eller er det noget specialt plastik der skal bruge mod radionstråler ?

Der kommer flamingo og rionet + plastik på (Hvis jeg husker rækkefølgen rigtig.

Venlig Hilsen
R

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 140 point
Dato : 17-03-10 18:51

Se lige på dette link, og hvis din konstruktion er så du skal have indskudt dampspærre, så er 015 plastic den som ofte bruges.
For radonspærring er en ikke revnet beton tilstrækkelig, og hvor betonen lægger mod mur pålimes en 10-15 mm. kantpolystyrol som kan skrabes tilbage når betonlaget er tørt, så der er plads til en gummifuge.
http://guiden.rockwool.dk/konstruktioner/gulv/terraendaek?page=1796#section_1801

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-03-10 22:25

det er rigtigt nok som du selv skriver
plastikken skal være 0,20 og ikke 0,15 som stilkene siger , det er flere år siden det blev ændredt til 0,20

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-03-10 07:32

Mange Tak for svaret stilkene.

>Det må jeg prøe lige at holde mig til<