/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
hvad betyder "at fjerne"?
Fra : famgaard
Vist : 537 gange
20 point
Dato : 17-03-10 09:51

Hej
jeg er lige flyttet ind i et lille lejet hus.
inden vi flyttede ind var vi til et lille syn herude hvor vi bliver spurgt af viseværten om vi ønsker at beholde det halvtag den tidligere lejer havde sat op eller om han skulle fjerne det. nu var det halvtag ret grimt så vi ønskede at få det fjernet.

da vi så flyttede ind så vi at halvtaget var fjernet med de stolper der går ned i jorden og nok er sat fast i en beton klods stadig er der. de er såmænd bare blevet savet af i jord højdte. eller dvs jeg har 3 stolper på 5-10 cm stående op a haven med dejlige store splinter på.

Jeg mener ikke at man kan kalde det for "fjernet".

og viseværten siger
"det må i lære at leve med" ....

ehm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-10 09:59

Citat
det må i lære at leve med

Og såden er det

Er I utilfredse med "indretningen" står det jer frit for at flytte....

I skal bare aflevere det i samme stand som det er modtaget

Kommentar
Fra : famgaard

Dato : 17-03-10 10:22

ok så at viseværten laver et stykke arebejde han tydeligt vis ikke havde været tilfreds med hvis det havde været hans egen have Er acceptabelt..... vildt....

og at min have nu er grimmere end hvis det halvtag var blevet stående er også acceptabelt.... vildt...

det virker bare som et virkeligt dårligt stykke arbejde. som om der kun lige er lavet det højest nødvendige.. flækket halvtaget fra hinanden og ladet resten stå er altså = "fjernet".

også er det altså ikke en privat lejet bolig det er en ganske stor boligforening så har virkeligt svært ved at forstå det her er acceptabelt.. men okay jeg prøver at forhøre mig ved boligforeningen og ellers må jeg vel "lære at leve med det".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-10 10:26

Tag et billede af situationen og send det til boligforeningen, og spøg om det skal se sådan ud.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 17-03-10 11:28

Du kunne jo selv save stumperne helt af?

Det ville jeg da selv have gjort.

Der er ingen grund til at gøre et problem ud af så lidt.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 17-03-10 11:41

Jeg kenner ikke loven.
Men ret og rimeligt,må være han fjerner stolperne også.
Var det dig der fraflyttede,og fik besked på at fjerne halvtaget,lod du så betongklodserne stå,så fik du sikkert en regning derpå.
vvdriver

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-03-10 11:54

grav 20-30 cm ned ved stolperne og sav dem af. så er den pot vel ude. selvom man bor til leje, kan man vel godt selv medvirke til, at tingene fungerer

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-10 12:47

Normalt skal man have tilladelse til, at ændr/opsætte noget fra boligforeningen/udlejeren. Normalt når man får en sådan tilladelse, vil der altid følge det krav med, at man skel skal føre det opførte tilbage til oprindeligt, eller betale for det, med mindre ny indflytter, accepterer, at overtage denne forpligtigelse.

Der er åbenbart en "tilfældig omgang" med disse retningslinjer hos udlejeren!