/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger to børn fra Vissenbjerg
Fra : 2601
Vist : 1108 gange
400 point
Dato : 16-03-10 17:02

Jeg søger to børn af Væver og husmand Jens Hansen og Abil Pedersdatter.

Den første er Peder Jensen født 28 november 1816 i Ravnemark, Vissenberg Sogn i Odense Herred, Odense Amt. Han bliver døbt 29 november 1816 i Hjemmet i Ravnemark, Vissenberg Sogn i Odense Herred, Odense Amt.
Hans ehverv skulle være Væver.

Den anden er Kirsten Jensen født 29 maj 1821 i Ravnemark, Vissenberg Sogn i Odense Herred, Odense Amt. Hun bliver døbt 3 juni 1821 i Vissenberg Kirke, Vissenberg Sogn i Odense Herred, Odense Amt.

Keg kan ikke finde dem konfirmeret i Vissenberg Kirked ligesom jeg ikke kan finde Kirsten død.

familien flytter først fra Sognet i 1858.

Jeg har alle de andre børn.

Er nogle stødt på dem??

På forhåmd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-03-10 17:38

Til Alle.

Jeg har nu fundet Peder Jensen.

Han bliver gift med Maren Pedersdatter den 27. november 1847 i Otterup Kirke, Otterup sogn i Lunde herred, Odense amt

Note:
Ungkarl og Væver Peder Jensen på Hoffmandsgave, 30 10/12 Aar.
Pigen Maren Pedersdatter et Barn af husmand Peder Hansen Ørritslev 26 5/12 Aar. hos Hmd Jørgen Jensen Otterup Mark.
Hvem forloverne er:
Husmand Peder Hansen og Peder Simonsen i Ørritslev.
Om vigelsen er forrettet i kirken eller hjemme:
I Kirken efter forudgåendende Tillysning.

Jeg har også fundet et barn Maren Pedersen født 19. august 1848 i Otterup Mark, Otterup sogn i Lunde herred, Odense amt og døbt 17. september 1848 i Otterup Kirke, Otterup sogn i Lunde herred, Odense amt.

Jeg kan ikke finde Peder Jensen eller hans hustru død i Sognet.

Mvh

Otterup Kirkebog side 93 nr. 3/1847. Opslag 72 1847-1863.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-03-10 21:49

folketælling fra dda 1850 har du den??
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
Odense, Lunde, Otterup, Otterup Mark, Et Huus, 31, FT-1850, B3779
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Peder Jensen34 GiftVæverWissenberg Sogn
Maren Pedersen29 GiftHans Kone [Peder Jensen]Her i Sognet
Maren Pedersen2 UgiftBarn [Peder Jensen]Her i Sognet

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-03-10 22:00

Til senta.

Nej den havde jeg ikke, men jeg har den fra 1855.

Jeg har ikke mere på familien efter at deres datter Maren Pedersen bliver konfirmeret den 5. october 1862 i Otterup Kirke, Otterup sogn i Lunde herred, Odense amt, og fra FS at hun dør i Scipio, Millard County, Utaha, USA den 11 november 1879.

Jeg ved ikke om hendes forældre også udvandrede til USA.
Gift med John Peter Olsen den 20 Jun 1868 ombord på skibet "Eme"

MVH

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-03-10 15:52

prøv at søge på http://www.ellisisland.org/+ udvandrearkivet på DDA for at se om forældrene er der sammen med datteren
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-03-10 16:12

Tl senta.

Jeg var i dag på Landsarkivet og fandt Maren Pedersdatter der udvandrede fra københavn 1868. Jeg kunne ikke finde hendes forældre.

Jeg vil se efter i udvandrearkivet.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-03-10 16:21

Til Senta.

Jeg har søgt i http://www.ellisisland.org/ samt udvandrearkivet på DDA, men da hun rejser 1868 er hun der ikke.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-03-10 18:48

udvandre database er mer eller mindre nede i øjeblikket
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-03-10 20:03

kan det evt være din??
senta
Navn: Petersen, Maren Stilling: Tjenestepige
Alder: 20 Bestemmelsessted: La Crosse, Wisconsin
Kontrakt nr.: 72500 Forevisningsdato: 10/1/1868
Sidste oph.sogn: Korsør Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Korsør Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: La Crosse Bestemmelses stat: Wisconsin
Skibsnavn: Indirekte
Bemærkninger: Opr. Idnr: I680011403 IDkode: I1868P0123

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-03-10 21:06

Til senta.

Det kunne det godt være. Jeg er ved at se afgangsliste for Otterup sog igennem for at se familien samlet udvandrede.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-03-10 21:45

det her må være maren pedersdatter
OtterupLundeOdenseOtterup 18641875
opslag 66 `
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-03-10 22:18

Til Senta.

Nej for hun "Gift med John Peter Olsen den 20 Jun 1868 ombord på skibet "Eme" og hun er 2o år i 1868. Jeg har også haft i den. MEN.

Det er da også en dårlig dag. Jeg var på landsarkivet og dødebog 1798-1809 findes ikke og der er intet skifte.. Jeg fandt kun en på en hel dag.

Jeg fandt en Maren Pedersdatter der den 1 juni rejste alene til USA fra København. Der var ingen alder (20 år) men ingen dato ej heller hvor hun kom fra.

Mvh.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-03-10 09:20

du skriver
familien flytter først fra Sognet i 1858.
er det peder jensen med familie der fra flytter otterup ???senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-03-10 10:32

Til senta.
Først, Jeg har nu endnu en gang set døde mænd og kvinder igennem op til 1914 i Otterup Sogn og ikke fundet Peder Jensen og Maren Pedersdatter.

Dernæst til dit spørgsmæl.
Nej det er Peder Jensens og Kirsten Jensens far og mor der fraflytter Vissenberg Sogn.
Jeg kan ikke finde deres konfirmation og hvor kirsten flytter hen.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-03-10 11:29

jeg ser på det senere i dag,
derudover må familien være at finde i enten vissingbjerg eller otterup
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-03-10 19:57

jeg ved ikke om det evt kan være din
menen mulighed?
OtterupLundeOdenseOtterup 18791891
døde opslag 50- 1883 nr 6 peder jensen
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-03-10 20:10

dette er ogå en mulighed
senta
Samtlige personer i husstanden

Odense, Bjerge, Agedrup, Vester Kjærby, Agedrup sogn, hus, 1, FT-1890, B0285
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frands Nielsen 59 Gift husfader husmand Agedrup sogn, Odense Amt
Karen Marie Jørgensdatter 60 Gift husmoder do [Agedrup sogn, Odense Amt]
Jørgen Nielsen 26 Gift søn daglejer i agerbrug do [Agedrup sogn, Odense Amt]
Edel Sophie Dorthea Jørgensen 22 Gift søn kone Odense
Rasmus Marius Nielsen under 1 aar, 12 Juni Ugift barn Agedrup sogn
Knud Peder Larsen 30 Gift husfader daglejer i agerbrug Skeby sogn, Odense Amt
Kristiane Pedersen 29 Gift husmoder Agedrup sogn
Karl Peder Larsen 3 Ugift barn do [Agedrup sogn]
Kristian Valdemar Larsen 1 Ugift do [barn] do [Agedrup sogn]
Peder Jensen 68 Enke(mand) aftægtsmand væver Rønninge sogn

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-03-10 20:16

døde 1902 Agedrup Bjerge Odense Agedrup 1892 1920
oplag 137 nr 1

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-03-10 20:21

dda 1860
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Odense, Lunde, Otterup, Otterup, Et Huus, 52, FT-1860, C0290
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Jensen 45 Gift Væver, Familiefader Vissenbjerg Sogn
Maren Pedersdatter 39 Gift Hans Kone [Peder Jensen] Otterup Sogn

Maren Pedersen 12 Ugift Barn [Peder Jensen] Otterup Sogn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-03-10 22:25

Til senta

Du skriver:
jeg ved ikke om det evt kan være din
menen mulighed?
OtterupLundeOdenseOtterup 18791891
døde opslag 50- 1883 nr 6 peder jensen
"

Jeg har set ham og gået vidre. Han opgives som 76 år og min Peder Jensen skulle 1 1883 være 67 år. Så opgives han kun som Husmand OG IKKE væver. I alle FT er han opgivet som Væver.

Jeg mener at rigsarkivet har kopi af skiftesager på film. Jeg vil se om det er min, men det tager nogle dage før jeg kommer derind.

De andre tror jeg ikke på.

Jeg har tængt at søge i hans forældres skifte, men de er fattige så jeg tror ikke der er noget at komme efter.

Du skal have tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-03-10 22:28

selv tak ,
jeg kan ikke finde maren +peder i kirkebogen bejklager
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-03-10 10:14

Til Senta.

Jeg er da dum jeg har ikke søgt i FT på AO det vil jeg nu gøre.

Mvh

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 19-03-10 11:03

Til Senta.

Noget fik jeg da ud af at se FT 1870 for Otterup.

Kan de huske den husmand som du havde fundet.
"
Peder Jensen
Død 21. November 1883
Begravet 21. November 1883
Husmand i Otterup
gift
Alder:
Otterup Kirkebog side 141 nr. 6/1883. Opslag 50, 1879-91.
"
Ham fandt jeg 62 år gammel og gift født i Otterup opslag 7 nr. 78 i FT 1870. Så ham kan jeg godt slå ud.

Jeg mener at de alle tre er rejst til USA. At de ikke står i afgangslisten kan være at de bara forsvandt.

Evt kan jeg prøve i FT i USA, men det er et arbejde.

Nu mangler jeg bare at få styr på Kirsten Jensen født 29 maj 1821 i Ravnemark, Vissenberg Sogn i Odense Herred, Odense Amt. Hun bliver døbt 3 juni 1821 i Vissenberg Kirke, Vissenberg Sogn i Odense Herred, Odense Amt.

Keg kan ikke finde hende konfirmeret eller død.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-03-10 13:59

her er 3 bud på kirsten jensdatter ?
? er hvornår dør forældrene ?
senta
Samtlige personer i husstanden
Odense, Skovby, Vigerslev, Rødeled, , 112, FT-1834, B6169
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Johan Carl Fich76 GiftFæstehusmand
Karen Jensdatter30 GiftKone
Jakob Ditlev Fich3 UgiftSøn
Udøbt Dreng Fich1 UgiftSøn
Kirsten Jensdatter13 UgiftPlejebarn

Samtlige personer i husstanden
Odense, Skovby, Skovby, Nymarkhuse, , 2, FT-1834, B6165
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Jens Hansen50 GiftHusmand, Daglejer
Martha Madsdatter41 GiftKone
Mette Cathrine Larsdatter18 UgiftDatter
Kirsten Jensdatter10 UgiftDatter
Udøbt Søn Jensen1 UgiftSøn

Samtlige personer i husstanden
Odense, Skovby, Veflinge, Vædeby, , 220, FT-1834, B6168
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Hans Hansen79 EnkemandHusmand,underholdes Af Børnene
Karen Hansdatter49 UgiftDatter, Lever Af Spinderi
Kirstine Jensdatter15 UgiftDatterdatter
Maren Hansdatter7 UgiftDatterdatter
Niels Hansen51 UgiftInderste, Daglejer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-03-10 15:09

jeg har tjekket ao. folketællingen vissinbjerg 1834 for jens hansen den eneste der forefindes med det navn og evt. alder finder du
opslag 67 nr. 106 en jens hansen enkemand +2 sønner hans + peder
er det evt. dem ??
sernta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-03-10 16:55

[B]Jeg søger to børn af Væver og husmand Jens Hansen og Abil Pedersdatter[/B]
jeg fandt det her på FS. kan det evt være
din

Husband
Jens HansenPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:
Wife
Abild PedersenPedigree
Birth:
Christening: 14 AUG 1785 Ostrup,( det skal vel stå otterup )Odense, Denmark
Marriage: 30 MAR 1810
Death:
Burial:
Father: Peder PedersenFamily
Mother: Anna Marie Eriksen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-03-10 09:39

Til senta.

Ja det er forældrene.

Jens Hansen født 22. september 1782 i Vester Lunde, Lunde sogn i Lunde herred, Odense amt og død 4. marts 1862 i Nørre Sandager sogn i Skovby herred, Odense amt.

Hans hustru Abild Pedersdatter født 27. maj 1785 i Østrup sogn i Lunde herred, Odense amt og død 17. februar 1866 i Nørre Sandager sogn i Skovby herred, Odense amt.

De boede hos deres datter Maren Jensen der var gift med Smed Hans Knudsen i Nørre Sandager.

Jeg har ikke fundet Maren Jensen død i Nørre Sandager så Smeden må være flyttet.

Folketælling - 1860
Odense, Skovby, Nørre Sandager, Nørre Esterbølle By, et huus, 82,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Knudsen 27 Gift smed, huusfader Lumby sogn, Odense Amt
Maren Jensdatter 35 Gift hans kone Vissenberg sogn, Odense Amt
Knud Jens Knudsen 2 Ugift deres barn her i sognet [Nørre Sandager]
Jens Hansen 78 Gift konens forældre, forsørges af huusfaderen Lunde sogn, Odense Amt
Abigael Pedersdatter 74 Gift konens forældre, forsørges af huusfaderen Østrup sogn, Odense Amt
Peder Simonsen 25 Ugift smedesvend Vissenberg sogn, Odense Amt

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-03-10 19:33

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Odense, Skovby, Ore, Ore By og sogn, hus, 16, FT-1890, B0643
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Knudsen 57 Gift husfader smed Lumby, Odense
[B]Maren Jensdatter 65 Gift husmoder Vissenbjerg, Odense [/B]Hans Nikolaj Valdemar Nielsen 8 Ugift plejesøn Ore, Odense

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-03-10 12:04

Til Til senta.
Nu har jeg set FT 1834, 1840, 1845 igennem for Vissenberg.

Det ser ud til at FT 1834 for Vissenberg ikke er på DDD. Jeg har prøvet at søge på Anne Hans Datter 67 år der bor i hus 105.

Jeg kan ikke finde hende der er 4 personer i huset.

Jeg ved ikke for Væver og husmand Jens Hansen og Abil Pedersdatter flytter først fra sognet i 1. november 1858.

MVH

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-03-10 16:43

Til senta.

Så har jeg fundet dem i FT 1835, MEN hvorfor kan jeg ikke få dem frem i DDD.

Jeg kom i tanke om at jeg i 2002 havde købt FT 2002:4 og her fandt jeg dem, men jeg kan ikke få dem frem i DDR.
Her kommer de.

KIPnr: B5177
Løbenr i indtastning: 772
Kildehenvisning: 365
Kildestednavn: Skallebølle
Husstands/familienr.: 12
Matr.nr./Adresse: Rosenlundhuus
Kildenavn: Jens Hansen
Alder: 53
Civilstand: Gift
Kildeerhverv: Væver

KIPnr: B5177
Løbenr i indtastning: 773
Kildehenvisning: 365
Kildestednavn: Skallebølle
Husstands/familienr.: 12
Matr.nr./Adresse: Rosenlundhuus
Kildenavn: Abild Pedersen
Alder: 50
Civilstand: Gift
Kildeerhverv: Hans kone

KIPnr: B5177
Løbenr i indtastning: 774
Kildehenvisning: 365
Kildestednavn: Skallebølle
Husstands/familienr.: 12
Matr.nr./Adresse: Rosenlundhuus
Kildenavn: Peder Jensen
Alder: 18
Civilstand: Ugift
Kildeerhverv: Deres børn

KIPnr: B5177
Løbenr i indtastning: 775
Kildehenvisning: 365
Kildestednavn: Skallebølle
Husstands/familienr.: 12
Matr.nr./Adresse: Rosenlundhuus
Kildenavn: Hans Jørgen Jensen
Alder: 12
Civilstand: Ugift
Kildeerhverv: Deres børn

KIPnr: B5177
Løbenr i indtastning: 776
Kildehenvisning: 365
Kildestednavn: Skallebølle
Husstands/familienr.: 12
Matr.nr./Adresse: Rosenlundhuus
Kildenavn: Maren Jensen
Alder: 9
Civilstand: Ugift
Kildeerhverv: Deres børn

KIPnr: B5177
Løbenr i indtastning: 777
Kildehenvisning: 365
Kildestednavn: Skallebølle
Husstands/familienr.: 12
Matr.nr./Adresse: Rosenlundhuus
Kildenavn: Karen Marie Jensen
Alder: 6
Civilstand: Ugift
Kildeerhverv: Deres børn

Som du ser er Kirsten Jensen der skulle være 13 år ikke tilstede så hun må være død. Jer er igang med at lede efter hende.

Mvh

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-03-10 16:44

Til senta.

Undskyld, MEN kan du få FT 1834 frem???????????????

På forhånd tak

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-03-10 20:08

ja DDA 1834 fungere fint men Skallebøllevissinbjerg sogn ser ikke ud til at være med i folketællingen 1834.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-03-10 20:18

ao vissinbjerg 1834 folketælling opslag 27 nr.12 der finder du familien jens hansen
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-03-10 20:36

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Vissenbjerg, Skallebølle, et hus, 255, FT-1855, D2542
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Maren Jensdatter 30 Ugift husmoder Her
Jens Hansen 73 Gift aftægtsmand Vestland
Abild Pedersdatter 70 Gift husmoder Østrup

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-03-10 21:41

eer det ikke sønnen der er med i folketællingen 1834

Samtlige personer i husstanden

Odense, Lunde, Norup, Egense, Et Huus, 47, FT-1845, B1297
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Jørgen Jensen 23 Gift Indsidder og Dagleier Vissenbjerg S., Odense A.
Ane Pedersdatter 29 Gift Hans Kone [Hans Jørgen Jensen] Otterup S., Odense A.
Jens Peder Hansen 1 Ugift Barn [Hans Jørgen Jensen] Her i Sognet
Ane Knudsdatter 71 Enke(mand) Inderste og Aftægtskone Hjadstrup S., Odense A.
Ane Kirstine Christensdatter 20 Ugift Hendes Tjenestepige [Ane Knudsdatter] Næraa S., Odense A.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-03-10 22:07

Til senta.

Tak for din hjælp.

Jeg må have oversigt opslag 27 i AO FT 1834.

Du har ret, det er sønnen , han blev gift i Otterup 27. juli 1844.

Du har misforstået mit spørgsmål. Jeg kan ikke få FT 1834,40 og 1845 frem på Dansk Demografisk Database.

Jeg har nu set efter døde kvinder efter Kirsten Jensen men ikke fundet hende. Hun må være død mellem 3. juni 1821 og 18. februar 1834 hvor FT 1834 blev afholdt.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 22-03-10 10:55

hej
du skal ind på ao. for at finde folketællingerne fra FT 1834,40 og 1845 frem på Dansk Demografisk eftersom der ikke er folketællinger fra vissinbjerg 1834,40 og 1845 år på DDA
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-03-10 11:26

Til senta.

Tak for dit svar.

Jeg var ved at tror at jeg ikke kunde finde dem.

Det er mærkelig at de ikke ligger der for jeg har i 2002 fået en skive i julegave hvor FT 1834,1840 og 1845 liger.

Da jeg ikke fanfinde Kirsten Jensen død der må være sket lige efter hendes dåb og ej heller Peder Jensens konfirmation vil jeg sige dig tak for din hjælp.

Med venlig hilsen og god dag

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 22-03-10 11:27

Tak for svaret senta.

Vi bliver nød til at slutte her.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-03-10 11:35

hej 2601
selv tak jerg prøver senere i dag at se lidt i kirkebøgerne for om jeg evt. kam finde de aner du mangler
mvh
senta

Kommentar
Fra : Pkyhl

Dato : 11-01-12 16:40

Hej 2601

Tjek din postkasse. Har skrevet til dig privat. Kirsten Jensdatter dør ikke som lille. Hun bliver både gift og får børn. Hendes barnebarn drukner ved Titanics forlis.

Mvh. Peter Kyhl