/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
tvangsauktion af hus
Fra : sverrig6
Vist : 2871 gange
40 point
Dato : 16-03-10 13:46

vi står med et problem da vi ikke mere kan betale vores hus på grund af sygdom vil det jo komme på tvangsauktion men hvor lang tid tager det ca. inden det kommer på tvangsauktion? da vi jo ikke kan få boligsiking når vi ejer hus og vi kan ikke få det solgt. hvordan kommer vi bedst ud af det håber nogen har et svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-10 13:53

Prøv at ringe til dit lokale dommerkontor, de kan give dig en ca tidshorisont, det kan varierer fra sted til sted

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-03-10 13:58

- ta' en snak med dem der har pant i huset. De vil hellere end gerne råde jer og måske kan I finde en løsning sammen. Hvis ikke, kan de fortælle jer om forløbet ved en evt. tvangsauktion...

Held og lykke fremover.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-10 14:06

Citat
Hvis ikke, kan de fortælle jer om forløbet ved en evt. tvangsauktion...

Og det kan dommerkontoret også, da det er dem der har tvangsauktionerne

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-03-10 15:02

der er vel ikke andet at gøre end at stoppe med at betale termin og så bruge peengene på indskud i en lejlighed i sedet for.
jeg går ud fra, at banken ikke kan hjælpe dig mere.
efter tvangsauktionen vil dr blive skrevet renter på i 5 år, og ikke længere. du kan evt byde kreditor 25-30 % af det skyldige beløb og se hvad de siger til det. mange gange kan man få det lavet, så en stor del af det beløb figurerer som renter. dem kan du så trække fra på selvangivelsen.
husk at få skrevet på en sådan aftale, at det er til fuld og endelig afgørelse af sagen.
det er en hård tid du går i møde, men man kan altså godt komme fornuftigt ud af det. det tager lidt tid, men der er jo ikke så mange andre muligheder. pøj-pøj fra en der selv har været turen igennem.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-03-10 15:44

Der går et år, mindst, inden de sætter huset på tvangsauktion.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-03-10 16:47

Er du sikker på det brorteil, - jeg har hørt fra nogen jeg kender, at der kun gik ca. 2-3 mdr????

Ammitz

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-03-10 16:50

Der er mange tvangsauktioner i øjeblikket, ventetiden er lang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-10 16:56

Citat
det kan varierer fra sted til sted

Citat
Prøv at ringe til dit lokale dommerkontor

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-03-10 17:59

Dt er i første omgang ikke dommer kontoret men kreditoren, som bestemmer hvornår der begæres (som det hedder ) tvangsauktion.

Når u kreditoren har begæret kommer dertoil ventetiden ved dommerkontoret. Den vrierer efter hvor i landet.

Hvis jeres interesse er hurtigst muligt at komme af med huset, vil det være fornuftigt at tale med kreditoren. De der har givet det yderste lån " op over skorstenen" er nok ikke særlig ivrige efter tvangsauktion, hvor de har udsigt til at tabe værdien.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 21-03-10 07:32

Her er en artikel om forløbet i en tvangsauktion....
Tror det giver et bedre syn på sagen.......

http://www.bolius.dk/viden-om/boliglaan-og-boligoekonomi/artikel/hvad-er-en-tvangsauktion/

Husk nettet på finders alt ....skriv hvad du tænker og det findes......

Bassebo...