/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Sygemeldelde og job
Fra : Hunbjoernen
Vist : 3137 gange
100 point
Dato : 16-03-10 01:20

Hvis man har 2 jobs, kan man så være sygemeldt på det ene, men stadig arbejde på det andet??
Eks. job 1 er hvor man står og går meget, og job 2 sidder man ned.. Hvis man så fx forstuver sin fod, er det så ok at sygemelde sig på job 1, da man jo ikke så godt kan stå/gå, men stadig arbejde på job 2, hvor man sidder og ikke skal bruge sin fod??

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 16-03-10 01:21

Skift lige selv det ene D ud med et S i overskriften..

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-03-10 01:53

Du har jo selv besvaret spøørgsmålet....ja det kan man godt, men men...så er der det store sp. Sygedagpenge??? - Har du fuldtidsarbejde begge steder??? Jeg tvivler på om ikke kommunens sygedagpengesystem vil give dig problemer.

Sådan et "kompliceret" forhold er deres sygedagpengeberegning sikkert ikke gearet til at håndtere. Jeg har svært ved at tro, at de hvis du eksempelvis er sygemeldt begge steder, kan få udbetalt sygedagpenge for begge jobs. Du kan garanteret kun oppebære sygedagpenge for en arbejdsplads på fuld tid, og derfor forestiller jeg mig, at de vil afvise at betale dig sygedagpenge for det ene job, mens du får din løn for det andet.

Men ring og spørg på dagpengekontoret i din kommune, da mit indlæg ikke er et svar på dit sp...jeg ved det jo ikke. Men interessant spørgsmål, så kom endelig med løsningen, når du har fået besked.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-10 05:47

Det kan du da godt.
Hvis jeg var dig vil jeg fortælle det til det firma hvor du sygemelder dig at du også har et andet job, hvor du ikke sygemelder dig, fordi du kan klare et siddende job. På den måde kan du undgå problemer med at man opdager du er sygemeldt et sted og samtidig arbejder et andet sted.
Man kan også være sygemeldt fra sit arbejde og så stadig gå en tur i byen m.m. Sygemelding betyder ikke man skal ligge hjemme i sin seng med feber.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-10 08:32

Der skal mange flere oplysninger til for at svare.....

Det kommer jo helt an på timetallet (og ikke antal job) de forskellige steder....

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 16-03-10 10:48

Det ene er fuldtid (godt og vel), og det andet er "bare" lidt i weekenderne. Tak for svarene..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-10 11:03

Så vil du KUN kunne få sygedagpenge fra fuldtidsjob og derfra skal endda trækkes weekend-jobbet...

Godkendelse af svar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 17-03-10 16:45

Tak for svaret hawaii7.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 24-03-11 19:35

"Man kan også være sygemeldt fra sit arbejde og så stadig gå en tur i byen m.m. Sygemelding betyder ikke man skal ligge hjemme i sin seng med feber. "

NEJ det kan man ikke og
JO det gør.....

Du kan altså ikke blive hjemme og gemme dig under en sygemelding, fordi du ikke lige føler dig 100%, men kun 90%. Så skal du gå på arbejde eller tage dig en fridag du selv betaler.

Gasmanden2