/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken Knallert?
Fra : oliver3660
Vist : 1779 gange
20 point
Dato : 15-03-10 15:08

Hej.

Jeg søger en knallert 30, men aner ikke noget om knallerter. Det skal være en standard, altså LOVLIG knallert 30. Jeg er i tvivl om hvilke mærker der er bedst. Er der nogen der kan anbefale et godt knallert mærke? Og evt. Model? Og også gerne den knallert der kører hurtigst som Standard!

Hilsen Oliver

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 15-03-10 15:11

Og evt. hvilke mærker jeg skal holde mig fra!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-03-10 16:13

Citat
aner ikke noget om knallerter

Det kunne være du skulle lære lidt om knallerter/scootere før du køber den så.
Find for eksempel ud af om du vil have en med 2 takt eller 4 takt motor.
Find ud af hvor mange penge du vil give.
Og besøg nogle scooter butikker hvor du kan prøve at sidde på scooterne så du kan prøve om højden passer og om styret rammer dine ben når du drejer.

Beøg http://scootergrisen.dk/ der kan du lære alt muligt om scootere. Dog skriver jeg primært om 3 takt og elektriske scootere da jeg ikke interesser mig for 2 takt scootere.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 15-03-10 17:50

Tak. men vil alligevel gerne høre hvad folk anbefaler. Jeg har kigget lidt på Peugeot TKR ?

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 23-03-10 19:50

Hejsa!

For at lige få det på plads må en knallert 30 kun køre 41 km/t (Vatfald i min by, nogle siger der er fra 40-43, men nok om det!) Derfor kan du ikke få en scooter der køre "hurtigere" end de andre, men der imod kan du få et bedre optræk.
Jeg vil sige at hvis det skal være standart, og du ikke har forventninger til at pille ved den overhoved kan det være lige meget, men for en sikkerheds skyld ville jeg holde mig langt væk hvad der lugter eller ligner CPI(T-hansen) Eller Gianto(T-Hansen) Det er først og fremmest en lorte service, og de tager en timeløn de fleste ikke har penge til at betale.

Ved valg af første scooter, ville jeg nok gå efter en 2-takt, da det er de mest brugte maskiner. Her ville jeg anbefale indenfor disse mærker:
PGO Hot50, PGO Pmx, Piaggio NRG, Yamaha bws, Gilera Stalker, disse mærker og modeller har jeg aldrig haft problemer med selv :) Men du skal forvente dig at hvis du køber dem fra ny af ligger prisen på ca. 15-17.000 kr.

Håber jeg gav dig hvad du manglede! :)