/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bevægelsessensor og to afbryder.
Fra : Keyvan2002
Vist : 2527 gange
400 point
Dato : 15-03-10 00:22

Hej,udenfor har jeg en og en bevægelsessensor. Indenfor er to arbryder, den ene er i gangen og den anden er i bryggers .1. Er en af afbryderne Korrespondance med krydsning? 2.Hvordan vírker systemet?

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 15-03-10 00:26

Hej,udenfor har jeg en lampeog en bevægelsessensor. Indenfor er to arbryder, den ene er i gangen og den anden er i bryggers .1. Er en af afbryderne Korrespondance med krydsning? 2.Hvordan vírker systemet?

--------------------------------------------------------------------------------
Annuller Favorit

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 15-03-10 00:48

Sensoren køre fasen uden om de to indendørs afbryder, så når sensoren hhr tændt lyset kan du ikke slukke det inde fra. Det er den samme fast der forsyner sensoren og korrespondancen , så du har 2 tændledninger og 1 nul til fatninge.

Kommentar
Fra : Keyvan2002

Dato : 15-03-10 00:55

er der en almendlig afbryder eller en krysning

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 15-03-10 09:29

De 2 du har inden dørs er korrespondance så du kan tænde på den ene og slukke på den anden, hvor du har fasen på den ene bevævelig og tændledningen på den anden, og bevægelsessensor på samme fase og tændledning koblet på tændledningen til lampen / lamperne. Det er specielle afbryder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-10 12:01

Krydsning er til korrospondance med tre kontakter.
Så der må være noget du har misforstået.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 24-03-10 16:56

Det er jo lidt svært at vide hvad du har siddende, nå du ikke har fortalt hvordan det virker når du bruger diverse afbrydere samt deres indflydelse på lampen, samt hvorledes sensoren har indvirkning på hvordan lampen tænder.

Det kommer jo også lidt an på hvilken type sensor du har.

Prøv at forklarer lidt nærmere.

Mvh.

Falcham