/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvilket abonoment ?
Fra : kenneth91
Vist : 537 gange
10 point
Dato : 14-03-10 13:54

hejsa..

nu her da jeg er blevet 18 år og selv skal til at betale min telefon regni9ng, vi jeg selfølgelig have et godt og billigt abonoment.

det skal indholde:
0 kr. pr sms
billig opkald pr minut
billig opkaldsafgift
der prøves ikke at være noget med noget internet eller ligende

nogen der har nogle foreslag?

alt andet en 3 abonoment vil jeg have, har haft 3 og det var jeg meget uttilfreds med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-10 14:04

TDC dækker alle vegne og er uden abbonnement.

Jeg betaler ikke andet end opkald og samtaler.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-03-10 14:13
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-10 14:18

Jeg kan forslå dig Telia Xpress, det har min yngste søn, abbonement prisen falder så du til sidst kun betaler 60 kr pr. måned og har fri sms

https://telia.dk/mobil/abonnement/xpress/

Granner01... jeg tror ikke på at der findes gratis abbonementer hos TDC

http://privat.tdc.dk/mobil/

Vi har selv et mixit abb hos dem, hvor jeg ikke lige kan huske hvordan det fungerer, men det er noget med at hvis der bliver brugt for mindre end 30 kr på samtaler så skal du betale og hvis det er over er det gratis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-10 14:20

Piaskov, det ser da ikke ud til at sms er gratis

http://m1.dk/Priser/

I det hele taget er dette en jungle, jeg hørte i radioen forleden at der er 434 forskellige slags abb indenfor mobiler

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 14-03-10 15:01

telenor...er billige og uden opkaldsafgift.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-10 15:19

Citat
TDC dækker alle vegne og er uden abbonnement.

Jeg betaler ikke andet end opkald og samtaler

GRATIS SMSer UDEN abo

Den er der ingen i verden der kan slå

REELT er det næsten ligegyldigt hvem du vælger - vær sikker på INTET er gratis - de lever af det...

Så det er kun et spørgsmål om at "skrue" dit forbrug sammen og vælge derudfra.....

Grunden til at nogen "virker" billigere end andre er fordi du aldrig kan udnytte dit abo fuldt ud

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 14-03-10 15:23

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 3
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 14

Du burde slet ingen hjælp have?
Men et godt råd,få dig en du ikke kan ringe fra,du glemmer sikkert at lægge røret på igen,så det kan koste knapper.
vvdriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-10 16:17

Nordsted

Både min sambo og jeg har mobil hos TDC og vi betaler ikke abonnement, kun opkald og samtaler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-10 16:21

Granner01.... hvad hedder det abb??

Vores hedder mixit, der hvor man kun skal betale hvis regningen er på under 30 kr

Måske jeres er det sammen, men hvor i altid har en regning på over 30 kr?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-10 17:22

Jeg ved ikke hvad det hedder, men sidst jeg var i en TDC butik fik jeg gennemgået min regning, og så sagde damen der ekspederede mig at det da var dumt at betale abonnement når jeg brugte den så lidt. Om jeg ikke hellere ville betale et par øre mere i samtale og så slippe for abonnement.

Og hvem siger nej til det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-03-10 18:40

Det der hedder Simply hos tdc har intet abonnement http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_mob_abo_mix men som refi skriver, man får ikke noget gratis - hvis der er fri sms, så betales en fast pris.

Jeg bruge M1 som pia linker til der bliver takseret pr. sekund og ikke har abonnement og opkaldsafgifter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-10 19:28

Citat
M1

De er så købt af Telenor

Men er stadig et af de billigste

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-10 21:08

M1 har kun de første 50 sms gratis, og hvilken 18 årig kan ikke lige klare dem på en eftermiddag

Citat
det skal indholde:
0 kr. pr sms
billig opkald pr minut
billig opkaldsafgift

Min søn som har Telia Xpress betaler kr 60 pr mdr - ialt - men skal så betale hvis han snakker, men han gør det nødigt

De første 6 mdr. koster det 120 pr mdr. men prisen falder, og ender med at koste kr 60 pr mdr

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-03-10 21:26

Citat
Både min sambo og jeg har mobil hos TDC og vi betaler ikke abonnement, kun opkald og samtaler

Det må være det TDC abonnement der hedder Simply

Her kan man se abonnementtyper og vælge ud fra om man bruger mest sms'er eller at tale i tlf.....eller måske lige meget for begge dele

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_mob_abo

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-03-10 21:34
Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 14-03-10 22:09

Jeg vil ikke anbefale et selskab frem for et andet, fordi jeg mener at vælge det rigtige abbonement afhænger af dit forbrugsmønster fremfor tillokkende services, der meget vel kan tænkes at blive "ædt op" af gebyrer for andre af deres services.

Hvis du vil "forske" lidt i, hvad der er blevet gravet frem af facts omkring de forskellige mobilselskaber, så er det fornuftigt at kigge lidt nærmere på denne side. http://telepristjek.dk/

Udover at du kan læse en kritisk gennemgang af en række mobilselskaber, kan du også beregne hvilket abbonement der vil passe til dit forbrugsmønster. http://telepristjek.dk/beregn.aspx

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 18-03-10 19:32

Jeg tænker Happii. Der koster en sms 8 øre, ingen opkalds-afgift og intet abonnement. Du betaler 60 øre pr. minut for samtaler. Er sekund-takseret. Du kan også vælge fri sms, det koster vist 79 pr. måned.