/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hjælp til årsopgørelse
Fra : sweety101
Vist : 2269 gange
49 point
Dato : 11-03-10 19:53

Hej alle sammen..

Jeg vil hører om der er nogle her, der ved om man kan få hjælp fra en eller anden som kan hjælpe en med at tjekke ens årsopgørelse i gennem. Det må meget gerne være i københavn område.

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-03-10 19:58

Du burde selv have oplysningerne, fra dine lønsedler og bankopgørelser.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-03-10 20:26

Ellers er det bare at slå op i telefonbogen under revisor, det er det de lever af

Kommentar
Fra : sweety101

Dato : 11-03-10 21:14

jeg tænkte mere på om, man kunne få gratis hjælp et eller andet sted.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-03-10 21:20

Hvorfor skal du have hjælp til selvangivelsen, de fleste mennesker kan uden problemer finde ud af det. For de fleste personer er det kun et spørgsmål om, din lønindtægt svarer til dine lønsedler og dine bankoplysninger indestående/lån/renter svarer til dine bankoplysninger.

Er det første gang, du har en selvangivelse?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-03-10 21:31

Jeg kan se på din profil, at du er studerende, så med mindre du ved sien af skolen driver selvstændig virksomhed, eller har udenlandske investeringer, så stol du bare trygt på at Skat har lavet din årsopgørelse korrekt.

Hvilke forhold er du uenig med dem i?

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 24 point
Dato : 11-03-10 21:58

Hvad skal du have hjælp til ???? Fremgår ikke i dit spørgsmål... "En uddybning"

Jeg går ud fra at du er almindelige lønmodtager...
Det nemmeste er at tage ned/ringe til skat og få afklaret det du er i tvil om.... Og så det gratis

Kommentar
Fra : sweety101

Dato : 11-03-10 22:20

Jaa, jeg er studerende.. og er en almindelig lønmodtager.. det jeg synes er et problem, det er skat.dk hvilket ikke er brugervenligt, jeg kan virkeligt ikke finde rundt i det.. (det er lidt af en jungle for mig)

desunden har jeg ikke styrer på det forskellige ting der er indberettet, og om der mangler evt.
noget. så derfor vil jeg have set min årsopgørelse igennem, samt forklarede hvordan det hele lige hænger sammen. så jeg ikke bare stoler på det blindt hver gang :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-10 00:09

Jeg synes det er en god ting at du vil have styr på det selv. Men hvad med din familie? Din lærer? Eller har i ikke en studievejleder på skolen som evt. kan henvise til en der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 12-03-10 02:36

Det nemmeste vil være at tage kontakt med skat, så kan du være sikker på det bliver gjort ordentligt, og du kan få tingene forklaret grundigt. Der er det jo også helt gratis at få vejledning. Har selv benyttet mig af muligheden hvis jeg været i tvivl om nogen punkt på min selvangivelse. Held og lykke med det!!
Vh Rammstine

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-03-10 09:49

Citat
jeg tænkte mere på om, man kunne få gratis hjælp et eller andet sted.

Det kan du få ganske gratis på borgerservice.
De hjælper dig gerne og får løn for det.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-03-10 10:51

Følg rammstine33 råd og kontakt SKAT. De SKAL hjælpe dig.

For mange år tilbage, da vi selv skulle udfylde vores selvangivelse, skulle vi selv finde alle relevante oplysninger frem og indberette dem. Diverse fradrag og indtægter. Det var en særdeles kompliceret sag. Så blev det lidt lettere med årene. I dag er vi landet i den modsatte grøft, hvor det er svært selv at kontrolere en simpel årsopgørelse.

Man har ikke alle informationer på sine lønsedler. Fx her jeg en "indtægt" på ca. 2.500 kr. som jeg ikke kan se nogen steder, men det er et pensionsbeløb, som fagforeningen indbetaler - og som jeg skal svare skat af.

At gå ind og selv beregne skatten - det er efterhånden også noget nært håbløst, da SKAT stiller så mange sp. som det kan være svært at svare på - hvis ikke man lige er inde i forholdene.

Godkendelse af svar
Fra : sweety101

Dato : 13-03-10 22:41

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : sweety101

Dato : 13-03-10 22:43

tak alle sammen :)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-03-10 23:26

Selv tak... Håber du fik afklaret spørgsmålet omkring din årsopgørelse...