/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Sponsor, skat osv.
Fra : Bml
Vist : 2491 gange
100 point
Dato : 11-03-10 15:28

Hej forum

Jeg har stillet følgende spørgsmål her kortlink.dk/7hys - og spørgsmålet lyder:
Citat
Hvis et firma sponsere et website til en forening, og får et logo på den pågældende hjemmeside til gengæld? Kan firmaet så trække det fra i skat?

Fandt så ud af at det ikke kunne fradrages da vi selv har lavet hjemmesiden.

Spørgsmålet er så om man på nogen måde skal betale skat af beløbet man har sponseret? Hvordan indsætter jeg det i regnskabet? Skal jeg bare debitere en udgiftskonto der hedder f.eks. "Reklame, Sponsor"

Jeg er langt fra en haj til det med regnskab osv. så ville blive glad hvis nogen kunne hjælpe :)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-10 15:44

Det ville hjælpe, hvis du fortalte hvilket slags "firma" du repræsenterer. Hvis det er et almindeligt firma med ansatte og lønomkostninger, så har I jo allerede trukket det fra.

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 11-03-10 16:10

En måde du kan gøre det:

Send en regning til foreningen.
Når du modtager pengene for din regning kan du så donere beløbet til foreningen.

Det er en af måderne statsautoriserede revisorer gør det.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 11-03-10 16:43

Det er et I/S

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-03-10 18:22

Har dit firma sponsoreret noget til en forening?

Eller har du modtaget et sponsorat?

Hvad er problemet?

hawaii7

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 11-03-10 20:26

Ja. Vi har sponsoreret en hjemmeside til en forening. Men skal man betale skat af det sponsorat?

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-10 05:23

Det er OK at du sponsorer en hjemmeside til en forening. Jeg går ud fra at du selv har brugt tid på at lave den og har dermed ikke en faktura på siden. Du kan evt. skrive et beløb i dit regnskab på en konto der hedder "sponsorater eller gaver". Dermed bliver doit overskud det beløb mindre og dermred lidt mindre skat. Du kan også bare lade være med at skrive noget som helst nogen steder.
Foreningen der modtager den skal ikke betale skat eller olyse det nogen steder. Jeg er selv formand for en forening ´hvor vi både modtager pengegaver og diverse andre ting.

Håber dette var nok. Jeg har selv en konto i min kontoplan som hedder sponsorater.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Bml

Dato : 12-03-10 23:06

Tak for svaret hawaii7.