/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Video til PC, hvordan ??
Fra : jens-lyn
Vist : 482 gange
40 point
Dato : 11-03-10 14:04

Jeg har et panasonic video kamera, med firewire stik. Har lioge købt et kabel der kan tilsluttes dette stik og til PC'en, fordi jeg gerne vil have mine filmklip overført til PC'en.

Kører XP og har movie maker installeret.
Når jeg vælger 'filer' og 'hent video' får jeg valget mellem webcam og en enhed kaldet 'USB videoenhed'.
Jeg skal selvsagt ikke vælge webcam, men den anden giver mig blot en sort skærm, -
kan nogen hjælpe ?? -

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-10 14:09

Du skal have installeret driver til 1394 kortet, kan du se det i enhedshåndtering?

http://support.microsoft.com/kb/310433

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-03-10 16:30

Du må da have fået noget software med til at styre kameraet med som du også kan bruge til behandling. Det havde jeg.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 11-03-10 18:54

- enhedshåndtering, hvor finder jeg det ?

- hvad kan det software hedde ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-10 19:18

Højreklik på Denne Computer
vælg Egenskaber, fanen Hardware, klik Enhedshåndtering

der skulle du kunne se et kort der hedder 1394-netværkskort

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-03-10 19:39

Hvad er det for et kamera? er det med harddisk/kort eller er det med DV-bånd?

Den gang jeg gjorde det var det med et kamera med bånd. Det var et panasonic og det var et panasonic video (PCI) kort jeg købte med software til styring af kameraet og Pinnacle til billedbehandling.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 11-03-10 21:41

jo det er også et lille panasonic med bånd, ellers et fint kamera, - jeg skal bare lige lære det med at få overført filmene og redigeret dem, -
kigger lige efter 1394-netværkskortet, kommer tilbage imorgen -

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-03-10 22:03

Du skal også lige være klar over, at når du har grabbet videoen, så fylder det temmelig meget. Jeg mener, at et minut fylder 4 Gb, så det skal efterfølgende komprimeres til et andet format med noget andet software.

Det vidste jeg ikke dengang jeg skulle prøve det og blev ret træt af det. Jeg købte mig en DVD-optager, satte mit firewirestik i og fik det brændt med det samme

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 12-03-10 11:32

det er rigtig gode tips, - jeg arnejder lidt videre med det, bla lidt oprydning på mit c-drev, for at skaffe plads - tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 16:10

Virker det eller hva'? eller ser du film

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 24-03-10 15:10

ja undskyld forsinkelsen, men jeg er lige kommet hjem fra ferie, -
jeg skal have ryddet op på mit Cdrev foordi jeg har kun 5 GB tilbage, har du en god ide til det, eks hvordan sletter jeg de programmer som jeg gennem tiden har installeret (helt eller delvist), men som jeg ikke mere har brug for, - ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 16:52

Revo Uninstaller er en ok løsning til fjernelse af gamle programmer
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

vælg den der er gratis

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 24-03-10 17:42

vil den komme med datoer for hvornår softwaret er brugt sidst, før den uninstaller, eller tager den blot alt der ikke har været brugt siden det blev installeret, ved du det ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-10 18:50

Den viser navn, størrelse, version og hvornår prg er blevet installeret, firma, webside m.m.

Kommentar
Fra : Sus_76

Dato : 07-04-10 08:23

Hmmm... Hvad gør man hvis ikke man har det netværkskort? Jeg har samme problem, dog er mit camera med dvd skiver... Men kan ikke få mine videoer til at du i moviemaker