/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Bosch opvaskemaskine
Fra : flemming_h
Vist : 3155 gange
300 point
Dato : 11-03-10 12:36

Hej

Bosch opvaskemaskine SGU45m22 sk52

Hvordan skiller jeg den korrekt

Problemet er den spilder vand i bakken og derved stopper
jeg kan ikke se hvor den spilder og da den står i køkken vil jeg helst ikke spilde formeget

Så hvordan gør jeg--skal jeg lægge den på ryggen og tage bunden af, hvis ja, kan jeg så rejse den ,sætte vand på og afprøve eller er der andre måder hvorpå jeg tjekke den

venlig hilsen Flemming

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 11-03-10 12:59

Kommer igen til aften

Flemming

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 11-03-10 16:29

Du åbner lågen og skruger de 4 skruger ud ( 2 i hver side ) så kan du tage side pladner af og så vil jeg tro at du kan se hvor den er utæt.
Pladen under låge kan også afmonteres med 2 skruger , men du skal lige være opmærksom på at der sidder et stykke plastic som ledninger ligger i og det er lidt vigtig at de sidder rigtig igen ved montage.
Så kan du næsten ikke komme nærmer...
Og det er torx 20 du skal bruge til de skruger........

Bassebo...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-03-10 19:54

Tager maskinen ud, pas på at ledning og slanger er lange nok.
Tager siderne af, det er den eneste måde du kan se ind under. Der er ikke meger plads at gøre med!

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 11-03-10 20:05

Hej Bassebo

Tak for dit svar

Sidedækslerne havde jeg fundet ud af , men det giver ikke noget
Dækslet under døren kan jeg tage af og prøve det prøver jeg

Men da bunden er en støbt plastikkasse skal jeg alligevel have den af
for rep. så skal jeg sikkert have døren af og fjedrene ligger under bunden

kan de tages af oppefra eller skal jeg tømme alt vand af og lægge den ned

Hvad gør en proffesionel reparetør i fru Jensen`s køkken ?

v/h Flemming

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 300 point
Dato : 11-03-10 20:08

Jeg tager siderne af
Hvis fejlen ikke kan lokaliseres fra siden, skal maskinen med på værkstedet.
I de fleste tilfælde bliver sådan en reparation for dyr, og kunden vælger en ny maskine..

Du må undskylde, men nu er jeg altså ærlig.. Hvis du spørger hvad du skal gøre, bør du nok ikke kaste dig ud i at skille maskinen så meget ad, det er et større projekt at samle alle de dele igen!

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 12-03-10 01:01

Hej Taunusand

Tak for dit svar det var særdeles professionelt og som du sagde, var der ikke megen plads (jeg havde glemt at tage isoleringen af, men sig det ikke til nogen)
Det var gennemstrømningsvandvarmeren der var utæt i dækslet
jeg prøver om jeg skifte pakning og få den tæt, hvad jeg sikkert ikke kan
og jeg ved ikke om jeg ofrer en ny den er jo halvdyr
hvis det lykkedes at få den tæt skal jeg nok få samlet den igen

venlig hilsen Flemming

Du ved vel ikke hvor jeg kan købe en ny til rimelige penge

Godkendelse af svar
Fra : flemming_h

Dato : 12-03-10 08:32

Tak for svaret taunusanden.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-03-10 21:55

Jo, du kan købe en her: http://broendum-elektro.dk/
Der er e-mail og telefon nummer under fanen profil..
Pris kan jeg desværre ikke svare på lige nu.
Håber du får maskinen til at køre (hvis du altså ikke allerede har fået den tæt)