/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved installation af Windows fra WDS
Fra : TherkelMJ
Vist : 495 gange
120 point
Dato : 11-03-10 11:54

Hej
jeg står med det problem at jeg har en del computere der skal installeres windows 7 på og det har jeg valgt at klare med en WDS, og jeg bruger WAIK til at lave .xml filen med diverse information. der er bare det problem at når jeg prøver at installere .wim filen jeg har lavet kører det fint indtil installationen skal til at anvende instillingerne... der kommer Windows installer med fejlen: "Det var ikke muligt at anvende automatiske indstillinger under overførsel (null)." nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få det til at virke?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-10 14:21

Når du er færdig med at installere den første maskine, så kan du ghoste den, så bliver alle maskiner ens.

Her kan du downloade et program til formålet.

http://www.google.dk/webhp?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8#hl=da&ei=6e2YS9eXO9T2-QaezZDRCg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CBEQBSgA&q=ghost+programs&spell=1&fp=6d5dc3d5c5dd2db0

Kommentar
Fra : TherkelMJ

Dato : 11-03-10 14:26

når jeg nu har smidt penge efter en deploymentserver vil jeg gerne have den til at virke =)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-03-10 21:18

Citat
"Det var ikke muligt at anvende automatiske indstillinger under overførsel (null)."

snart længe siden jeg har haft gang i en wds men det ligner et netværksproblem???
er maskinen på nettet når fejlen opstår eller mangler der evt en driver til dit netkort?

Kommentar
Fra : TherkelMJ

Dato : 12-03-10 08:32

nej har ik problemed med nettet for den henter fint .wim filen men ikke .xml filen

Kommentar
Fra : TherkelMJ

Dato : 12-03-10 12:12

Fejlen var at min boot fil på WDS var til vista og kunne ik klare windows 7

Annuller spørgsmålet
Fra : TherkelMJ

Dato : 12-03-10 12:12

Jeg har selv fundet løsningen og annullerer derfor spørgsmålet