/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Kombinere 2 billeder
Fra : Hoegh
Vist : 1447 gange
300 point
Dato : 11-03-10 10:25

Hej Photoshoppere

Jeg har 2 billeder som jeg gerne vil mikse. Jeg har hjerte på en hvid baggrund (hvid i midten og hvidt uden om hjertet og 2 mennekser på et andet billede, hvor jeg kun skal blive et udsnit.

Det jeg gerne vil ende op med et et hjerte hvor de 2 mennekser (ansigterne) er inden i, og der ingen baggrund er rundt om hjertet. Er i med?

Jeg har altså brug for at fjerne alt det hvide omkring hjertet (gøre det transperant) og tag et udsnit at billedet med mennekserne og sætte inden i hjertet.

Er der nogen er kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-10 11:02

Der er masser af programmer der kan klare den opgave....

Men da vi ikke ved HVAD du har og HVAD du evt. vil investere i - bliver det blot en opremsning af diverse tegne/billedprogrammer....

PaintShopPro
PhotoShop

osv....

Praktisk taget ethvert program der kan arbejde med billeder....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-10 11:03

Noget ala dette
http://peecee.dk/upload/view/231273

det er lavet med Picture Collage Maker med mask

du må have samme funktion i Photoshop i Mask eller noget ligende

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-10 11:06

Du kan os lave det med PhotFiltre et gratis prg
http://www.pensionistedb.dk/photofiltre_intro.htm

Mere info om brug af programmet er her
http://www.pensionistedb.dk

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-03-10 11:09

hvis du bruger photoshop, kan du tage billedet af hjertet, markere det hvide uden om hjertet (måske give det lidt feather) og klkke på mask ikonet i layers som så vil gøre det transparent.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 11-03-10 11:15

Jeg bruger photoshop, men er desværre nødt til at have mange flere detajler, da jeg er meget ny i photoshop. Men tak bruuno, jeg vil give det et forsøg.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 11-03-10 11:24

Juhu, det virkede. Tak bruuno. Jeg har nu et guldhjerte med transperant baggrund og transperant i midten af hjertet. Cool! Hvordan tager jeg så et udsnit (hjerteformet, som passer til det andet hjerte) af det andet billede og får det til at ligge indeni hjertet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-10 11:25
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-03-10 14:43

Det er meget svært at forklare hvordan du skal gøre. Du skal sammenkopiere de to billeder, men det kræver enm del kendskab til photoshop.

Jeg kan forstå at du skal have de to mennesker ind i hjertet. Du kan markerer hjertet og vælge fyld og i stedet for den røde farve kan du vælge dit foto af de 2 personer.

hawaii7

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-03-10 16:41

det simpleste ville nok være at ligge billedte i et lag bag ved hjertet, og så tilføje en layer mask, hvorefter du fjerner alt der ligger uden for hjertet. Du kan evt markere området udenom hjertet, og så formindske markeringen en smule, og så trykke delete for at slette det område af billedet du ikke skal bruge.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-03-10 16:54

-og er det alt for vanskeligt, så send mig billederne, så vil jeg godt lave et forslag ud fra din beskrivelse.
mvh.
sønder

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 11-03-10 17:56

Puhh, der er mange fremmedord. Jeg er vist nødt til at sætte mig ned og læse en bog fra enden til anden en dag.

Det ville være være super cool, hvis du ville lave det for mig.

Har du en mail? (kan man evt. skrive privat til hinanden herinde, så din mail ikke ligger til offentligt skue..?)

Annuller spørgsmålet
Fra : Hoegh

Dato : 12-03-10 13:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål