/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Søger efter netværksadresse???
Fra : ItsGreen
Vist : 737 gange
240 point
Dato : 11-03-10 00:14

Hejsa.
Min sambo har problemer med at koble sig på min router. Det kører helt fint med min egen bærbare.
Det er en bærbar fra TDC der er helt ny, med den seneste sikkerhed osv.
Hendes bærbare har hun lige købt, men det er en gamme Thinkpad T41 med XP sp3.
Jeg har tjekket at den er up to date, og har hentet de seneste drivere til wifi kortet og har hentet en del drivere fra både Intel og IBM.
Hun kan godt komme på naboens trådløse, men min router og routeren på universitetet hvor hun går driller.
Den er på nettet, men siger konstant at den leder efter netværksadresse og efter ca. 2 min. ryger hun af. Når man så kommer musen henover, så søger den igen uden at man behøver at trykke.

Nogle forslag? Skal hun købe et nyere kort fordi min router er helt ny og kører med høj sikkerhed?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 250 point
Dato : 11-03-10 00:23

Det ville sikkert være bedre at købe et trådløst netkort som kan håndtere de lidt højere sikkerheds krypteringer på netværket, det sikkert der problemet er, det gamle netkort kan ikke logge WPA krypterede netværk.
Som et forsøg kan i slå krypteringen fra, hvis brugeren nu kan logge på så hedder det den lavere WEB kryptering eller et nyt trådløst netkort:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=905736&SamleMenuID=&gruppe=5034&Extended=&SiteID=7&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-10 08:53

Er det en trådløs WIFI forbindelse til routeren du mener ? eller hvad ?

har routeren nat , og hvordan er den indstillet.

Bruger i kodning, og er det en type som også hendes komputer kan kapere. Har hun indstillet koden rigtigt ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 11:08

Technische Daten IBM Thinkpad T41 (2373)

CPU: Intel Pentium M (Banias) mit 1.6GHz, 1MB L2-Cache, 400MHz FSB (Centrino)
RAM: 1GB PC2700
Display: 14,1" TFT, XGA-Auflösung (1024x768)
GPU: ATI Radeon Mobility 7500
Akku: Li-Ion-Akku 10,8V - ausreichend für ca. 3h Betriebszeit
Steckplätze: 2xPCMCIA
I/O: IrDA, USB 2.0 (2x), Seriell, Parallel, Docking Station, Audio-In/Out, S-Video, Modem, Gigabit-LAN
WLAN: Intel PRO/Wireless 2200BG <<<<<<<<<<<<det er nok denne som ikke er op to date
Modem: Intel AC'97 Modem Controller
Sound: Intel AC'97 Audio Controller, eingebaute Lautsprecher
Laufwerke: CD-RW/DVD Combo (im UltraBay), 40GB Festplatte - fest integriert.
Spar-Modi: Display aus / Suspend to RAM / Suspend to Disk

Men det er muligt at det kan klares med et PCMCIA kort med en nyere kryptering.
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=A1306311&dgc=SS&cid=7112&lid=187301&acd=2408589552498238

http://www.kelkoo.dk/d-netvaerkskort,PCMCIA-100293723

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 12-03-10 00:41

Tak for hjælpen allesammen.
HUn må prøve at finde enten en ekstern eller et internt netværkskort, eller evt. pcmcia kort.

Eyvind:

Det er jo lige præcis en 2373. Ret tilfældigt må man sige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-10 06:06

Tak - jeg håber og tror problemet bliver løst med et andet netkort