/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
14 og 21 genstande
Fra : ziggy99
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 10-03-10 20:11

Sundhedstryrelsen anbefaler h.h.v. 14 og 21 genstande pr. uge...så lagt så godt

Der må en eller fler hvidkitlede læger og "eksperter" som har regnet sig til disse tal.

Spørgsmålet er:

Kan nogen give mig et link til de rapporter som ligger til grund for at lige netop 14 og 21 genstande er det tilrådelige.

....altså jeg kan læse, at 2 genstande hver dag i 2 år gør 8% til alkoholikere og at brystkræfttilfælde forøges for hver genstand, men jeg vil så gerne se de forskningsrapporter/materiale og de implicerede eksperter som har nået til denne konklusion.

Jeg har på fornemmelsen, at 14 og 21 er fremkommet fordi 15 og 20 vil lyde for uvidenskabeligt og ligetil, men der må da findes noget baggrundmateriale

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 20:15
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-10 20:19

Nu er det jo ikke sådan, at de anbeafler at man drikker 14/21 genstande om ugen, men at man MAX drikker 14/21 genstande om ugen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-03-10 20:33

Så må jeg vist skære ned

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 10-03-10 20:45

Kære ziggy99.

Hvorfor har du oprettet dette meget interessante spørgsmål i "Vittigheder"?

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-10 21:37

Jeg bruger pampers !
Vi alkoholikere har sgu' ikke tid til at gå på toilettet !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-03-10 08:13

Guuud...jeg troede det var 14 / 21 gst.om dagen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 10:49

Vi har fælles husholdning her hos os.................min kone drikker resten af de 21 flasker rødvin jeg ikke kan nå om ugen, for der skal jo også styres lidt bil ind i mellem.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-03-10 17:04

Citat
Kan nogen give mig et link til de rapporter som ligger til grund for at lige netop 14 og 21 genstande er det tilrådelige.

Nej det kunne ingen åbenbart, hvorfor spørgsmålet lukkes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 17:27

Du havde vel ikke forventet et seriøst svar under kategorien "Vittigheder"

men jeg gætter på at tallet har noget at gøre med ugens 7 dage så folk kan finde ud af at administrere forbruget.

I øvrigt er der nok ikke så mange som har kendskab til hvad een genstand er, så den store hjælp med de tal 14 og 21 er det vel ikke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-03-10 19:02

Hvor faen får man SÅ store Pampers henne, Gambrinus?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-03-10 19:39

Ingen kommentarer har bidraget til løsning, at spørgsmålet er er under kategorien vittigheder er fuldstændig ligegyldigt......ingen har et svar. Hvis du har en relevant kategori , og hvis DU fortæller mig hvordan jeg annullerer får du poientene...for sportens skyld OK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 20:35

Pas - det er for svært for mig.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 11-03-10 21:07

For de fleste vil kategorien nok være "Sorg & Krise" . At annullere er at klikke nede til venstre, tror jeg da nok !!!

Hilsen fra Kirstine og god aften

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-03-10 21:31

Skål!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 22:04

Citat
Nå, men ellers er jeg da vist meget munter

Prøv at følge din egen påstand om at være munter - især nå du lægger spørgsmålet i kattegorien vittigheder.

Annuller spørgsmålet
Fra : ziggy99

Dato : 12-03-10 07:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål