/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Lædersofa skaller
Fra : Thoroughbreed
Vist : 3004 gange
20 point
Dato : 10-03-10 12:27

Halløj! Så fik jeg endeligt lavet en bruger :D

Har to dejlige lædersofaer der er ca 2 år gamle, men det er som om at de er begyndt at skalle der hvor der er mest slid (lidt som når man er solskoldet og skaller?)

Kan rive små stykker af, og nedenunder ser det fint nok ud - Er der nogen der ved hvad det kan være? Eller eventuelt hvad jeg kan gøre ved det? Kan jeg bruge en blød skuresvamp og "skrubbe" den så det går helt af?

Mvh
Jan

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-10 12:43

Få noget læderfedt hos en møbel handler med den rigtige farve,
gnid det godt ind og tør efter...

Sørg for at dine lædermøbler ikke står i direkte sollys, træk for.

Kommentar
Fra : krasmus

Dato : 10-03-10 13:00

Hej du kan prøve nedenstående links, evt. få et tilbud.
http://www.laedersnedkeren.dk/index.php/pleje-af-mobler
http://juhlin.dk/
ellers kan du selv gå i gang med at rense skindet og efterfølgende farve det op. Det skal i fremtiden plejes. Husk at står møblerne tæt ved en brændeovn, så skal de have lædderfedt ofte.
Hilsen
krasmus

Kommentar
Fra : Thoroughbreed

Dato : 10-03-10 13:02

Har skam både renset dem før, og givet dem fedt - og de står ikke nær varmekilder som radiator, brændeovn o.l.

Mit problem er at jeg kan trække de øverste ca 0.02 mm af sofaen, og nedenunder er det reneste hvideste læder (som da jeg købte dem!)

Er det en form for overfladebehandling jeg med god samvittighed kan pille af og starte forfra?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-10 14:17

Stil du spørgsmålet til der, hvor du har købt møblerne.

Kommentar
Fra : Thoroughbreed

Dato : 10-03-10 14:49

Producenten er desværre bare gået konkurs p.g.a. finanskrisen ... "jubii"