/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Ikke tilbagebetalt depositum
Fra : johannerubin
Vist : 258 gange
20 point
Dato : 10-03-10 10:28

Jeg har et spørgsmål ang. ikke tilbagebetalt depositum.
Jeg fraflyttede et fremlejet hus i starten af feb.mdr. Huset var mit indtil d.28 feb.Jeg gjorde rent og gjorde udlejer opmærksom på ,at jeg ikke var færdig med at ordne huset.Udlejer havde også givet mig en liste over ting han ville have ordnet, ting jeg godt var klar over.
De nye lejere spurgte om de måtte se huset så de kunne planlægge indretning, og da vi allerede var flyttet ud lagde jeg en nøgle til dem.
Da min mand så kom, ca. 1 uge før vi skulle være ude, med en hjælper, for at gøre rent ,male osv. var de nye lejere allerede flyttet ind og havde sat de fleste af de ting istand som vi skulle have gjordt, uden at vi viste det.
Nu vil udlejer ikke betale os vores depositum på 7000 kr., siger at 4000 kr. går til de nye lejere for deres arbejde( bliver trukket af deres husleje), 1000 kr. til rengøringshjælp, 2000 kr. til maling, ud over det påstår han at vi har ødelagt et bord og vil have 4600 kr. oveni.
Udlejer er ikke til at snakke med.
Da vi er helt desperate, vil det glæde os meget at få råd til hvad der kan gøres.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-10 10:54

Du må igennem et privat søgsmål - så find en advokat...

Velkommen på Kandu

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-03-10 16:55

henvend jer til lejernes LO

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-03-10 17:00

I kan også klage til bolignævnet

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-03-10 20:43

hvis du kan dokumentere kravet, kan du vel bare få ham registreret i rki. det plejer at virke opkvikkende på snakketøjet og forhandlingsviljen.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-03-10 22:50

Hvis udlejer har tilladt de nye lejere at flytte ind, i den tid I har betalt husleje, så har udlejer fået dobbelt husleje og dermed skylder udlejer jer tilbagebetaling af husleje i den tid de nye lejere også har betalt husleje.