/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
dårlig katteånde
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1643 gange
50 point
Dato : 09-03-10 18:15

Begge vores katte (som kun vil spise tørfoder og kattemad) har ret dårlig ånde. Hvad kan man gøre ved det?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-03-10 18:26

Først og fremmest skal du få tjekket deres tænder - det kan meget muligt være fordi de har dårlige tænder de lugter ud af munden.

Når du har fået det på plads kan man købe noget der hedder Vet Aquadent, som er noget man tilsætter i deres vand.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 09-03-10 18:32

De trænger til en tandrensning ved dyrlægen - dette gøres i fuld bedøvelse.....

Når tænderne er rene, kan man forebygge med nogle specielle godbidder der renser bisserne,,,,,
- man kan også købe en kattetandbørste til at sætte på sin finger, men hvis det skal blive en succes, skal man nok vænne dyret til det fra den er killing.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 09-03-10 20:07

Havde samme problem og det viste sig at være betændelse i munden. Tag dem en tur til dyrlægen!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-03-10 12:17

Det er tandproblemer. De er skyld i bakteriedannelse i munden/gummerne og får katten til at lugte.
Se at få bestilt en tid til dyrlægen da det ellers kan blive rigtig slemt og meget synd for kattene.

Mvh jane - arbejder ved en dyrlæge

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-03-10 13:21

Tak for svarene. Inden dyrlægen lænser os for penge vil jeg dog lige høre jer af om det også er jeres erfaring at prisen for en tandrensning skal koste ikke mindre end små 1000 kr pr. kat, altså minimum 4000 kr/timen?

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-10 13:31

en tandrensning er dyr, og tager sin tid. For måske har katten nogle dårlige tænder som skal ud, der er bedøvelse, der er medicin, smertestillende osv.
Det tager også lidt tid at få renset tænderne grundigt og for at undgå infektion skal tandkød osv gennmgås.
Så det er meget normalt.....

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 11-03-10 14:47

Ja, det er sådan ca. prisen er.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 13-03-10 17:58

Tak for svaret bublebee.