/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
skydedør i vådzone
Fra : casper0606
Vist : 2144 gange
100 point
Dato : 09-03-10 16:34

Hej alle kandu'er, håber at i kan hjælpe endnu engang....

Jeg er igang med at etablere en buseniche i min nye lejlighed, for at kunne udvide så meget som muligt kunne det være perfekt med en skydedør, da der ellers vil være 2 døre der åbner op i hinanden.

Jeg har fundet nogle hos www.svalk.dk og en byggevejledning på www.knaufdanogips.dk....

Problemet er at den del skydedøren kører ind i når den er skjult i væggen, ligger op ad brusenichen og dermed i vådzonen, og bliver væggen så stiv nok i forhold til kravene, jeg har prøvet at lede på nettet men finder ikke svar...

er der nogle der ligger inde med viden om det her...

Casper.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-03-10 17:22

Hejsa.
Det skal da være en glasskydedør du skal ha' til vådrum.
Prøv lige at se denne side her.
Lidt nede er den er lys blå.
http://www.krintel.com/doere.htm

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-03-10 17:30

@casper0606.
Dit sidste link virker altså ikke.
Du må ikke sætte en masse ... efter www. så kan vi ikke se det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-10 18:51

Citat
Problemet er at den del skydedøren kører ind i når den er skjult i væggen

Den må du lige forklare

Der er da INGEN af de viste døre der GÅR IND I VÆGGEN

De går ind i en kasse der er bygget UDENPÅ væggen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 23:13

Kan du ikke bare lade en alm. dør lukke ind mod bruseåbningen.
http://peecee.dk/upload/view/231028/full
Hvis du laver en lille kant ud ved dørhængslet vil døren ikke blive sjasket til.

Et hulrum inde i et baderum vil nok blive noget svær at holde ren.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 10-03-10 11:24

http://gds.knaufdanogips.dk/xpdf/lette-skillevaegge_2-0_www.pdf

Her er så et link der virker, beskrivelsen er på side 10.....

Døren kan ikke åbne indad da den så vil gå ind i toilet og håndvask, det er et lille københavnerbadeværelse...

Det skal ikke være en glaslåge ellers tak for forslaget, det er en gammel frederiksberg lejlighed så jeg synes ikke glas passer ind..

skydedørerne går rigtig nok ind i en kasse, men den er ikke skruet udenpåvæggen, den bliver en del af væggen, modelen fra svalk består af en ramme man sætter gipsplader på på begge sider, og dermed bliver den en del af væggen....

Man kan også få skydedøre der kører uden på væggen men det er ikke denne type jeg tænker på...

Casper

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-10 11:49

Har du prøvet at spørge info@knaufdanogips.dk ?

Jeg kan se de har et Aquapanel, beregnet til vådrum, det ville vel være den nemmeste løsning hvis det kan bruges til opbygningen af væggen med skydedøren

http://gds.knaufdanogips.dk/xpdf/aquapanel_diy_saadan_goer_du_4_flojet_web.pdf

Har du fundet en pæn skydedør, det har jeg ledt efter nogle gange uden held, svalk.dk var såvidt jeg kunne se kun beslag til døren?

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 10-03-10 14:19

svalk har også hele døre, og jeg har spurgt knauf men de svarer bare ikke, men jeg har undesøgt det nærmere nu og jeg mener at det godt kan lade sig gøre.

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 18-03-10 20:06

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-03-10 20:22

Selv tak, god fornøjelse med projektet