/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kan i mærke jeres galdeblære?
Fra : jobestar
Vist : 3628 gange
100 point
Dato : 09-03-10 14:03

Hej, Jeg er en mand på 28 år, og jeg har opdaget, at jeg tydeligt kan mærke en bule lige under nederste ribben, tæt inde mod midten af overkroppen. men i højre side.

Jeg går stærkt ud fra, at det er galdeblæren.

og så søgte jeg om den, og opdagede at hvis man får kræft i galdeblæren er det ret alvorligt, fordi der ofte ikke er symptomer, før det er meget fremskredent.

Så vil bare høre, om der er andre, der tydeligt kan mærke den bule?

for tænker min galdeblære måske er hævet. Har ikke opdagdet det tidligere nemlig.

Mvh oscar

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-10 14:05

Nej jeg kan ikke mærke min galdeblærer

Og selv om jeg havde, så var du jo ikke blevet beroliget af det

Så smut du hellere til lægen og få af vide, at du intet fejler - først der bliver du rolig igen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-03-10 14:09

Hej til dig.

Jeg kan heller ikke mærke min galdeblære men uanset dét, så gælder det på min planet at ENHVER 'bule' som jeg ikke kender i forvejen, den skal tjekkes, som Nordsted så rigtigt skriver, hos lægen - så afsted med dig, din læge vil sikkert hive en planche frem hvor han/hun viser dig alt om den menneskelige anatomi og ved du hvad....mange gange er det lige præcis dét der skal til, for at vi bliver rolige igen - ikke!?

Så - held og lykke hos lægen!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-03-10 14:11

Ingen kan mærke sin galdeblære før den giver problemer, den sidder inde i leveren.
Og får du galdesten, er du ikke i tvivl, det gør rigtigt ondt.

Skynd dig til lægen...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-03-10 14:22

Hvis det er galdeblæren du kan mærke under ribbenet så er det en stor galdeblære du har , Det er nok noget andet. måske brok?
alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-03-10 14:35

Citat
Galdeblære.
Galdeblærens funktion er at gøre galden koncentret og opbevare den. Leveren fortynder galden og sender den ind i tolvfingertarmen, hvor den hjælper med fordøjelsen. Galdeblæren er et blå-grønt organ, som er ca. 7½ cm. langt og er placeret på leverens underside. Galdeblæren er ikke et livsvigtigt organ og kan fjernes uden bivirkninger. I galdeblæren er der galdesalt, som ved at krystallisere kan blive omdannet til galdesten.

Det er IKKE din galdeblære du kan mærke.
Det er din lever.
Hvis du har et stort alkoholforbrug får man skrumpelever og det gør faktisk at leveren HÆVER til trods af navnet.
Men du har en læge til lige det samme ...så bare kom afsted.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 09-03-10 14:39

Hej igen, mange tak for svar allesammen, jeg har netop bestilt tid hos lægen i næste uge!
det er vist det eneste rigtige.
mvh Oscar

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 09-03-10 14:39

Tak for svaret Nordsted1.